Telefónica CR ve třetím kvartálu zvýší zisk

| Ondřej Moravanský

Uplynulé kvartály byly v obou segmentech v ČR ve znamení pokračujících poklesů výnosů, částečně vlivem poklesu cen hovorného nebo užití pevných linek, částečně vlivem regulovaného poklesu MTR. Pro tento kvartál však očekáváme mírné oživení v mobilním segmentu, zejména v oblasti hlasových služeb. To se společně s pokračující přísnou kontrolou nákladů projeví na mezikvartálním zlepšení čistého zisku. Celkově by však uplynulý kvartál neměl přinést u Telefóniky větší překvapení.

Telefónica - ilustrační foto

Vývoj v pevném segmentu by se v 3Q neměl příliš lišit od předchozího kvartálu, celkové výnosy v segmentu odhadujeme na 5,476 miliardy Kč (-8,5 % y/y). Pokles očekáváme u téměř všech jednotlivých kategorií výnosů v segmentu, pouze u výnosů z internetu očekáváme růst o necelá 3 % y/y.

V mobilním segmentu očekáváme mírné oživení v hlasových službách, kde se sice projeví pokles MTR, ale očekáváme q/q nárůst v hovorném a y/y růst ve stálých poplatcích. Celkové výnosy v mobilním segmentu odhadujeme na 6,603 miliardy Kč (-7,5 % y/y, +1,5 % q/q). Hlavním zdrojem oživení by měl být zejména segment individuálních klientů, v oblasti služeb pro korporátní klientelu nadále čelí firma výrazným konkurenčním tlakům ostatních operátorů.

Na Slovensku odhadujeme další růst výnosů, celkem podle našich odhadů dosáhnou výnosy v přepočtu na 975 milionů Kč.

Aktuální cenu akcií Telefóniky C.R. sledujte zde

Do nákladů se promítne zmiňovaný pokles MTR, Telefónica také pokračuje v silné kontrole personálních nákladů. Pokles celkové částky nákladů na 7,570 miliardy Kč je jedním z důvodů q/q růstu zisku.

Provozní zisk před odpisy OIBDA odhadujeme na 5,685 miliardy Kč. Počínaje tímto ukazatelem níže je silně zkresleno meziroční srovnání, jelikož v loňském 3Q vykázala společnost překvapivé zrušení odpisu, tedy nepeněžní výnos, zhruba 4,3 miliardy Kč. Čistý zisk za 3. kvartál 2011 očekáváme 2,247 miliardy Kč, což znamená mezikvartální zlepšení o cca 20 %.

  • 1
  • 2
reklama
reklama