Pro CME bude druhý kvartál příznivý, odhaduje se meziroční růst zisku

| Ondřej Moravanský

Druhý kvartál roku bývá na mediálním trhu sezónně silnější než ten první. Odhadujeme, že reklamní trh během sledovaného kvartálu vykazoval známky mírného meziročního růstu. Kromě fundamentálního vývoje trhu promlouvají do hospodaření také měnové vlivy, během 2Q došlo převážně k meziročnímu posílení měn regionu CEE k dolaru, což zvyšuje dolarovou hodnotu tržeb CME.

CME

Pro 2Q odhadujeme celkové výnosy z vysílání na 216,4 mil. USD (+13,5% y/y). Nejvýznamnějším trhem zůstává samozřejmě ČR a její skupina stanic kolem TV Nova, na našem trhu odhadujeme tržby 83,55 mil. USD (+16,7% y/y), na druhém největším trhu v Rumunsku očekáváme tržby ve výši 47,90 mil. USD (+10,0% y/y). Ostatním menším trhům vévodí Slovensko, s odhadovanými tržbami 27,36 mil. USD (+10,7% y/y), následuje Bulharsko: 21,51 mil. USD (+20,9% y/y), Slovinsko 20,34 mil. USD (+12,1% y/y), a Chorvatsko 15,73 mil. USD (+6,4% y/y).

Tržby z nových médií odhadujeme na 3,2 mil. USD, tržby produkční divize MediaPro na 45,0 mil. USD, z toho odhadujeme 31,5 mil. USD mezisegmentových eliminací. Celkové tržby skupin CME za 2Q 2011 tak odhadujeme na 233,10 mil. USD (+15,6% y/y).

Celkovou výši OIBDA odhadujeme na 54,530 mil. USD (+18,0% y/y), největší podíl z této částky samozřejmě zaujímá ČR, s naším odhadem 42,76 mil. USD, ostatní trhy v oblasti OIBDA již pokulhávají, v Rumunsku odhadujeme 9,82 mil. USD, Slovinsko 5,95 mil. USD, Slovensko 2,16 mil. USD, Bulharsko 2,04 mil. USD a Chorvatsko 1,16 mil. USD. Celkovou OIBDA marži odhadujeme na 23,4%, (+0,5 p.b. y/y).

Aktuální vývoj akcií CETV sledujte zde

  • 1
  • 2
reklama
reklama