Josef Novotný: NWR předvede lepší výsledky, čísla ČEZu nebudou nijak ohromující

| Josef Novotný

Výsledková sezóna za druhý kvartál začala. Jaké výsledky naservírují investorům energetické společnosti ČEZ a NWR? Jak se projeví ve výsledcích firem německé rozhodnutí uzavřít jaderné elektrárny a odstávka sedmi bloků? A podaří se NWR navzdory problémům s těžbou koksovatelného uhlí zvýšit zisk?

ČEZ

ČEZ

Energetický gigant ČEZ oznámí výsledky 16. srpna. V mezikvartálním porovnání budou výsledky společnosti horší. V první řadě je to dáno sezónními faktory, kdy standardně první a čtvrtý kvartál patří mezi ty nejsilnější, a to z důvodu vyšší spotřeby kvůli chladnějšímu počasí.

Jediným pozitivem byl vývoj cen elektřiny na německé i na české burze, kdy především odstavení 7 jaderných reaktorů poměrně razantně zvedlo cenu elektřiny a zvýšilo prodeje produkce společnosti ČEZ do Německa. I přes prohlášení Němců, že nebudou odebírat elektřinu vyrobenou z jádra z Čech, k tomu budou nakonec nuceni, protože ji nemají dostatek. Tento fakt určitě přispěje k výnosům a zisku na provozní úrovni.

Negativně vnímám odstavení prvního jaderného bloku elektrárny Temelín kvůli plánovené výměně paliva, poněvadž výpadek musel být nahrazen dražšími uhelnými elektrárnami.

Navzdory mírnému snížení cen elektřiny očekávám meziročně nárůst výnosů o zhruba 10 % na 48,8 miliardy Kč, nicméně dojde k poklesu zisku, a to jak na provozní úrovni, tak na úrovni čistého zisku, který se bude pohybovat kolem 10 miliard Kč.

Aktuální kurz akcií ČEZu sledujte zde

Čistý zisk bude negativně ovlivněn vyššími úrokovými náklady a opcemi na akcie společnosti MOL. Akcie MOL poklesly ve druhém čtvrtletí o 12,3 %, bude zde tedy negativní přecenění ve stovkách milionů korun.

V meziročním porovnání výsledky společnosti negativně ovlivní také uvalení daně na solární projekty ve výši 26 % a na darované emisní povolenky (32 %).

V souhrnu si myslím, že výsledky nebudou zase až tak špatné, záleží ovšem na tom, jak budou nastavena očekávání celého trhu.

  • 1
  • 2
reklama
reklama