CME: Podpoří hospodářské výsledky letošní lepší sentiment na akciích CETV?

| Ondřej Moravanský

Čtvrtý kvartál bývá vždy pro mediální společnosti sezónně jednoznačně nejsilnější, tržby dosahují až třetiny celkových ročních tržeb. Po lepších výsledcích za 3Q2011 společnost potvrdila předchozí výhledy hospodaření, což jsme vnímali jako zklamání. Případné lepší než odhadované výsledky (pro které je podle našeho názoru prostor) by mohly být pro akcie, které jsou stále pod tlakem, zdrojem zajímavého oživení, i když to do jisté míry v posledních týdnech již nastává. Za poslední kvartály se situace na reklamním trhu mírně zlepšovala, tržní vývoj však byl stále blízký stagnaci.

CME

Pozici největšího trhu si stále udržuje ten český, kde odhadujeme tržby na 98,8 milionu USD (+7,5 % y/y) a OIBDA 53,5 milionu USD. V Rumunsku odhadujeme tržby na 49,7 milionu USD (+3,0 % y/y) a OIBDA 7,5 milionu USD.

Následuje Slovensko (tržby 34,5 milionu USD, +9,3 % y/y, OIBDA 7,2 milionu USD.), Bulharsko (tržby 31,7 milionu USD, +8,2 % y/y, OIBDA 11,7 milionu USD), Slovinsko (tržby 25,8 milionu USD, +9,5 % y/y, OIBDA 10,3 milionu USD) a Chorvatsko (tržby 20,3 milionu USD, +21,7 % y/y, OIBDA 3,0 milionu USD).

Celkově odhadujeme za 4Q2011 tržby z vysílání na 260,7 milionu USD (+8,1 % y/y), se započtením produkční MediaPro po eliminacích a nových médií odhadujeme celkové kvartální tržby na 281,8 milionu USD (+9,5 % y/y). OIBDA za vysílací činnost odhadujeme 92,5 milionu USD, celkovou hodnotu OIBDA (včetně nových médií, MediaPro, korporátních nákladů) 78,9 milionu USD (+21,7 % y/y).

**Celkový provozní zisk EBIT podle našich odhadů dosáhne 54,8 milionu USD. Se zvýšením OIBDA očekáváme také zlepšení OIBDA marže, za 4Q2011 na 28,2 % (+2,7 procentního bodu y/y), za celý rok pak na 18,9 % (+4,3 procentního bodu y/y).

  • 1
  • 2
reklama
reklama