VISN: Je tato akcie pro kupce zajímavá?

| redakce

Sledujete růstové tituly, čínské akcie nebo firmy s menší kapitalizací? Možná jste si pak všimli, že akcie VisionChina Media letos odepsaly dvě třetiny ze své hodnoty. A když akcie takto spadnou, stojí to za pozornost.

VisionChina Media

Akcie obchodované na NASDAQu pod označením VISN spadly pod 4 dolary za kus. Přitom v létě 2008 dosáhly maxim nad 25 dolary a po pádu celého trhu se loni v prosinci vyšplhaly zpátky mezi 12 a 13 dolarů.

Čínský distributor reklamy v prostorách hromadné dopravy byl pro investory atraktivní z několika důvodů. Zaprvé firma rychle rostla – v roce 2008 na úrovni tržeb o 250 procent. Zadruhé byla kapitálově nenáročná – v roce 2008 byly provozní náklady jen zhruba 20 procent tržeb. A nakonec měla firma dostatek hotovosti a vysoké zisky.

Reklamní trh v Číně se však podobně jako jinde ve světě zadrhl. Tržby firmy rostly ve 4. čtvrtletí 2009 už jen o 3 procenta. A mělo to neblahý dopad na akcie VISN. Výsledkem je jejich současný kurz.

Ford, AMD a Mercadolibre
Citigroup, General Electric a Valero

Propad může znamenat budoucí zisk

Každý rychlý propad kurzu akcie stojí za pozornost. VisionChina Media jsou proto možná velkou investiční příležitostí.

Například akcie Fordu, AMD nebo Mercadolibre bez výjimky propadly o více než 50 procent v roce 2008, aby v roce 2009 více než ztrojnásobily svoji hodnotu. To stojí za zvážení, nemyslíte?

Samozřejmě není ani zdaleka jisté, že VISN bude následovat zmíněné firmy. I pro opačný scénář lze najít příklad – akcie Citigroup, General Electric a Valero také hluboce propadly v roce 2008, ovšem v roce 2009 se ani zdaleka tak nevzpamatovaly. Který scénář bude aktuální pro VisionChina Media?

Špatný stav reklamního trhu nebyl jediným faktorem, který se podepsal na zhoršujícím se hospodaření VISN. Firma totiž možná ne zcela dobře načasovala akvizici DMG Media, operátora digitálních televizí v šanghajském metru, za 160 milionů dolarů. To zvýšilo fixní náklady VISN a zhoršilo její bilanci.

  • 1
  • 2
reklama
reklama