10 evropských firem, na které se vyplatí vsadit!

| Andrej Rády

Kvalitní, orientované na vývoz, se silným výhledem a pozicí ve svém sektoru – takové jsou společnosti, které by neměly uniknout pozornosti investorů na evropském trhu v době, kdy je euro nejslabší za několik let. Jejich akcie jsou mnohdy podhodnocené, a mají přitom silnou expozici na zahraničních trzích.

Siemens

SIEMENS

Průmyslový gigant soupeří s General Electric. Působí v mnoha sektorech – vyrábí turbíny, vlaky, nebo třeba zdravotnické pomůcky. "Siemens je sázka na celosvětové ekonomické oživení," tvrdí Audrey Kaplan z Federated Investors.

Firma zvyšuje odhady zisků a překonává očekávání trhu. 44 procent tržeb je přitom z oblastí mimo Evropu. Navíc Siemens dokázal navzdory pověsti o nepružném fungování během krize snížit náklady, například přesunem části výroby z "drahého" Německa.

Podle Rona Holta, šéfa Hansberger Global Investors, která vlastní Siemens, se provozní marže během pár let zvednou ze současných 7 na 10 procent.

SAP

SAP

Je hodně důvodů, proč mít rád tohoto výrobce firemního softwaru, který má dominantní pozici v Německu a více než polovinu tržeb generuje mimo Evropu.

SAP má celosvětově 24procentní podíl na trhu, tedy dvojnásobný oproti nejbližšímu konkurentovi, firmě Oracle. Navíc firemní zákazníci jsou velice věrní, a není proto důvod očekávat nějaký výrazný vývoj v tomto směru.

Management, jenž vlastní zhruba 10 procent firmy, je velice vstřícný k akcionářům. SAP má velice silnou rozvahu, díky které si mohl dovolit před nedávnem nabídnout 5,8 miliardy dolarů za Sybase, výrobce zábavního softwaru a softwaru pro mobilní telefony.

Podle Martin Schulze z PNC Capital Advisors je právě tato plánovaná akvizice společně s předpokládaným růstem cen o 2 až 3 procenta cestou k růstu již tak vysokých provozních marží a dvojcifernému růstu zisku.

LVMH

LVMH

Martin Schulz má také velice rád francouzskou společnost LVMH, která vyváží přes 70 procent luxusních kabelek Louis Vuitton a šampaňského Moet & Chandon mimo Evropu. S růstem bohatství například v Číně se firma se svými luxusními značkami nemusí bát o příliv zákazníků.

Prakticky veškeré náklady v eurech a dvě třetiny tržeb ze zemí mimo eurozónu – LVMH je typickým zástupcem společností, které těží ze slabého eura.

Silná finanční situace firmy a P/E ratio podle zisku v roce 2011 na úrovni 17 – skvělá nákupní příležitost i v případě, že by se ekonomika měla podívat na své druhé dno.

reklama
reklama