3 žhavé investiční tipy na toto léto

| Jaroslav Bukovský

Teploty atakující tropické hodnoty nás již nějaký ten týden vehementně upozorňují na fakt, že léto je v plném proudu. Zpočátku mazlivá náruč, nyní spíše již teror slunečních paprsků nás ovšem nesmí svádět k hrubozrnným klišé typu "okurková sezóna". Jak známo, čert nikdy nespí, méně se již ví, že bdělý je vždy i svědomitý investor. Na trzích se právě nyní láme chleba, analytici mění valuační modely za křišťálové koule, konzervativní investoři se opalují u vody a mezi táborem býků a medvědů vládne vynucený mír.

Síly jsou totiž vyrovnané. Evropské fiskální sopky začaly chrlit léta nahromaděnou dluhovou lávu, čínským hospodářstvím se začíná prohánět průvan, centrální bankéři Fedu si opět vyhrnují rukávy až nad lokty a nad evropskými bankami visí dešťový mrak stress testů.

Tam kde jedni pochybují, druzí vidí příležitost, nejistota totiž těm informovaným přináší nejlepší obchody a největší šanci v pořádku dojet má ten, kdo není nucen naskočit do rozjetého vlaku. Nepromarněme letošní léto – chápejme ho jako období žhavých investičních příležitostí.

V rámci našeho nového letního seriálu budeme pátrat po tom, co je pod kameny, po růstových vlcích v rouše beránčím, prostě po tom, co stojí za to odhalit, aby léto bylo žhavé i z pohledu zisků. Dnes vám přinášíme první tři tipy dle serveru TheStreet:

United Technologies

United Technologies

Analýza Morningstar podle serveru uvádí, že společnost má skvělé portfolio značek, mezi nimiž najdeme např. Otis (výtahy), Carrier (klimatizace), Pratt & Whitney (tryskové motory), či Sikorsky (vrtulníky) a vesměs značky, které do značné míry definovaly odvětví, ve kterém působí.

"Věříme, že trvalé zlepšování produktivity a silná expozice vůči rychle se rozvíjejícím trhům umožní návratnost přesahující 15 % a trvale vytvářet hodnotu pro akcionáře," uvádí analýza. Mezi rizika počítá Morningstar dle serveru především značný podíl tržeb z mezinárodních trhů a z toho plynoucí měnová rizika, nebezpečím je cyklický charakter produkce značné části portfolia značek.

  • 1
  • 2
reklama
reklama