Půltucet žhavých investičních akciových tipů

| Jaroslav Bukovský

Je v pořádku tvrdit, že společnost, jež vykazuje rostoucí zisky, je vhodná na nákup. Otázkou ovšem zůstává, jak moc musejí zisky růst, aby se nákup skutečně vyplatil. Když vybíráte společnosti do portfolia s cílem zhodnocení titulů za co nejkratší čas, není vůbec snadné najít ty pravé skryté poklady. Takové růstové předpovědi pravděpodobně nevyčtete z tabulek a grafů, teorie efektivních trhů říká dokonce o nemožnosti podobného nákupu.

Nic však není nemožné. Nejlepším způsobem je projít si analýzy společností o účetní hodnotě, množství hotovosti, nebo o případném akvizičním cíli. Server TheStreet vybral 6 titulů, jež mají potenciál zdvojnásobit svou hodnotu během následujících 12 měsíců.

Brocade Communications Systems

1. Brocade Communications Systems

V technologickém sektoru jsou lídři jasní. Společnosti jako Cisto, Dell a Hewlett-Packard skupují menší a chudší sourozence, aby dosáhly větších tržních podílů.

Brocade je poměrně malou společností s obratem, který se ještě nestihl "obrátit". Akcie se zatím letos nepohybovaly správným směrem. Společnost se prodává za méně než za 10 násobek zisku v letech 2010 a 2011.

I když nese Brocade na ramenou vyšší zadlužení než ostatní společnosti sektoru a pravděpodobně bude potřebovat nové vedení, pokud by se mu podařilo zvýšit tržní podíl jen o 1 %, návratnost by vyskočila o více než 100 %.

Citigroup

2. Citigroup

Jedna za bank, které byly "příliš velké na to, aby padly". Pomalu se dostávají ze sféry vlivu americké vlády, ale silné bankovní regulace škodí titulu. Akcie leží na svém 52týdenním průměru jako kapr v bahně a jsou daleko od svého 50dolarového ocenění v roce 2007.

Není pochyb, že má Citigroup před sebou ještě dlouhou cestu, možná se titul nikdy nezvedne do předchozích výšin, ale po prodeji aktiv se banka stala menší a nikdo pořádně neví, jaká vlastně bude stabilní cena.

Bill Ackman z Pershing Square vložil do Citi několik stovek milionů dolarů s tím, že současná cena se může zvýšit 3- až 4násobně.

  • 1
  • 2
reklama
reklama