Nejatraktivnější firmy světa: Kašlete na televizi a sledujte byznys

| Peter Garnry

Máme tendenci kontrolovat, mít pocit, že všechno není dopředu dané bez možnosti to ovlivnit. Tento pocit nás nutí každý den sledovat ceny akcií, stejně jako muž, který podezřívá manželku z nevěry a neustále ji sleduje. Akcie ovšem pod kontrolou nemáme. Výsledkem jsou zcela nekonstruktivní emoce. Investoři by se měli soustředit na vlastní byznys, do kterého investovali, vypnout televizní zpravodajské kanály a raději si například číst nějakou knihu, která zvýší jeho intelekt.

Jaké podnikání je všeobecně atraktivní?

Na toto téma byly napsány tisíce knih. Náš názor je, že dobré podnikání je to, které vykazuje trvalou konkurenční výhodu, má nízké nároky na kapitál a vynikající management.

Otázka za milion dolarů zní, zda to lze kvantifikovat. Podnikáni lze ocenit jen do jisté míry, výhled na udržitelnou konkurenční výhodu je otázkou subjektivního hodnocení (historickou výhodu lze kvantifikovat jednoduše). Otázka dobrého managementu je také velmi subjektivní.

Rok 2012 by mohl být dobrý pro akcie

Složky jako historická výhoda a nízké kapitálové požadavky kvantifikovat lze. Uvádíme na základě nich 50 nejatraktivnějších firem světa. Hodnocení udržitelnosti budoucí strategie dané společnosti, stejně jako hodnocení managementu a celkový pohled na danou firmu, si musíte vytvořit sami.

50 nejatraktivnějších firem podle Saxo Bank
reklama
reklama