Vánoce mají jeden komerční symbol - Coca-Colu! Jaké jsou výhledy této superfirmy?

| redakce

Jasná dividendová strategie, zdravý byznys a stabilní růst - to je krásná předvánoční pozvánka k nákupu akcií společnosti Coca-Cola. Dividendové akcie jsou totiž skvělou volbou pro období nejistého vývoje trhů a nízkých sazeb. Právě dividenda je i v případě Coca-Coly tou pověstnou třešničkou na dortu, která osladí každé dlouhodobé portfolio.

Coca-Cola k Vánocům patří

Společnosti se i v uplynulých čtvrtletích dařilo zvyšovat celosvětový podíl na trzích a objem prodejů ve svém hlavním byznysu, tedy v nealkoholických nápojích. Nejvíce se daří pilotní značce Coca-Cola, i když třeba nové vánoční plechovky Američané v podstatě odmítli.

Hlavní značky Coca-Cola se ve třetím kvartálu prodalo meziročně i mezičtvrtletně o 3 % více. V letech 2009 a 2010 přitom světový trh s nealkoholickými nápoji vzrostl o 35 miliard dolarů, z čehož Coca-Cola obstarala plnou polovinu.

Roste především poptávka na mladých asijských trzích. Čína a Indie pijí colu, ale i v menších rozvíjejících se zemích se firmě daří posilovat.

Proč Coca-Cole věřit do budoucna?

Coca-Cola pokračuje ve své Vizi 2020. Plán zahrnuje tři základní věci:

  • Investice do marketingu zaměřeného na spotřebitele, zlepšení distribuce a prodeje s cílem stát se lídrem na každém trhu, který je pro firmu důležitý.

  • Důraz na místo, cenu a obaly. Pro každého zákazníka chce mít Coca-Cola ideální cenovou nabídku pro každou příležitost.

  • Krátkodobé vlivy nesmějí nijak ovlivňovat dlouhodobé cíle společnosti.

  • 1
  • 2
reklama
reklama