Akcie nejsou mrtvé! 8 tipů, jak nepodlehnout panice

| Jaroslav Bukovský

Když své blonďaté přítelkyni, vášnivé shopperce vyznávající jakožto světonázor vuittonismus, oznámíte, že máte chuť na nákupy, dojde zřejmě k nedorozumění. "Miláčku, pro jednou se pokusíme nenakoupit co nejdráže, ale naopak, ano?" Nakoupit levně kvalitní spotřební statek je příjemné. Pořídit levně dobrý investiční statek je však nutností. O to větší podiv vzbuzuje fakt, že spotřební filozofii vuittonismu, tedy nákupu za co možná nejvyšší cenu, uplatňuje obvykle většina hráčů na parketu.

A tak máme zlato na prahu dvou tisíc dolarů a po akciích neštěkne ani starý pes. Stejně jako před dvěma, třemi lety považujeme Rothschildovo moudro o nákupu ve zkrvavených ulicích za sice zajímavou, leč nesmyslnou myšlenku. Na dračku jdou už zase klapky na oči a jednotlivci se mění v orgány davu. Jak známo, chování davu neumí popsat ani teorie chaosu a pokud chcete na svou otázku nejhorší možnou odpověď, zeptejte se masy. Ačkoli na parketu ještě nikdy nikdo nepřiznal, že se řídí jen a pouze historií, současný absolutní i relativní vývoj cen aktiv usvědčují masy z přetvářky. Zkusme si dnes na chvíli sundat klapky z očí a podívat se, které akcie vidí jako přeprodané analytici investičního serveru FastMoney.

8 tipů pro ty, kdož se domnívají, že nejen sůl, ale i akcie by mohly být nad zlato…

Starbucks (SBUX)

"Nakupoval bych za 34 dolarů," říká Pete Najarian z FastMoney. Zdůrazňuje solidní marže a trend vývoje tržeb, příliš se neobává ani zostřující se konkurence. A popravdě – cestou z úřadu práce se možná nejdříve zastavíte právě zde, recese skloňovaná ve všech pádech se tak nemusí na této emisi projevit až tak drasticky.

SLV (SLV)

Pokud se vám nelíbí zlato, můžete zkusit kov, jehož cena sice rovněž podléhá brutální spekulaci, čehož jsme byli letos očitými svědky, na rozdíl od zlata je však stříbro více spjato s vývojem fundamentální ekonomiky, a vývoj jeho ceny tak může být lépe predikovatelný. Jde o ETF navázané na cenu drahého kovu.

  • 1
  • 2
reklama
reklama