Těchto šest firem sedí na hromadě hotovosti. Jejich akcie jsou BUY!

| redakce

Současná zvýšená volatilita znovu upozornila na výhody hotovosti. Nemáme na mysli likvidní aktiva v portfoliu; řeč je o haldách peněz, které mají na účtech velké korporace.

Nejen firemní zisky jsou na vrcholu, rekordních úrovní dosahují v rozvahách společností i likvidní aktiva. Korporace se nehrnou do akvizic ani hotovost nerozpouštějí mezi akcionáře formou dividendových výplat. Situace by se však mohla už brzy změnit.

Velké společnosti mají potenciál k uskutečnění fúzí a akvizic, tím pádem by mohly převzít některé menší firmy a zhodnotit jejich aktiva ve prospěch svých akcionářů.

Investoři navíc začínají volat po větších dividendách. Dá se tedy očekávat, že by se korporace s velkými hotovostními rezervami měly už brzy začít o tyto prostředky s akcionáři dělit.

Apple

Jak vyplynulo na povrch v souvislosti s debatou o dluhovém stropu v USA, Apple drží dnes více hotovosti, než byste našli na amerických státních účtech. 76,2miliardové hotovostní rezervy při rekordních cenách akcií vybízejí investory k nákupům.

Společnost zatím nevyplácí dividendy, někteří analytici však předpokládají, že by mohla začít. Apple je navíc akcií, která by byla atraktivní, i kdyby na takové hotovosti "neseděla".

Nejvýkonnější akcie technologického sektoru se chlubí o polovinu nižším P/E (poměr ceny akcie a zisku na akcii), než je průměr sektoru. Posouvání historických maxim sice může některým investorům dělat starosti, fundamenty však naznačují, že jsou akcie Applu stále levné!

Apple

General Motors

Firma drží 36,5 miliardy USD v hotovosti a krátkodobých cenných papírech. Dluží přitom jen 5 miliard USD. Je neuvěřitelné, že společnost dokázala nashromáždit tolik hotovosti, když ji v roce 2008 od bankrotu zachránil stát.

Tržby začínají růst výrazným tempem, což by v kombinaci se snižujícími se náklady mohlo vyústit ve slibný nárůst cash flow. Velké množství hotovosti by GM mohlo pomoci oprostit se od majetkové účasti amerického státu.

General Motors
reklama
reklama