Facebook: Proč (ne)koupit akcie v největším technologickém IPO?

| redakce

Facebook může být skvělou investiční příležitostí, ale může se stát dalším Pets.com, která zkrachovala rok po vstupu na burzu. Předtím, než investujete do Facebooku, byste si měli odpovědět na několik otázek. A tam, kde odpovědi neznáte, se zevrupbně vyptat odborníků.

Facebook

Kromě samotného ocenění akcií v připravovaném úpisu (cca 26x tržby v loňském roce, tedy výrazně dražší, než byli při vstupu na burzu například Google nebo LinkedIn) je potřeba řešit růstové výhledy a strategie firmy, zdroje příjmů a demografická a jiná rizika (nebo příležitosti) dalšího rozvoje.

Příjmy

Jak Facebook dosahuje svých příjmů (jaký má byznys model)? Jaké jsou jednotlivé kanály, které mu generují příjem? Existují nové zdroje příjmů? Jaké jsou plány pro další roky? Jaké má firma plány pro navýšení příjmů?

Uživatelé

Facebook teď má podle svého managementu 800 milionů uživatelů. Jaké je věkové, genderové a geografické složení? Jaký je vývoj u jednotlivých segmentů a regionů?

Jaký je příliv a odliv uživatelů? Kolik lidí své účty uzavřelo? Dostáváme počet uživatelů, ale dejte nám brutto a netto čísla!

Kolik účtů je "spících"? A jak dloho? 1 měsíc, 1-3 měsíce, 3-6 měsíců atd. Jaká je pravděpodobnost, že se klient, jehož účet "spal", vrátí a bude aktivní? Je tu konkrétní segment uživatelů, kteří jsou náchylnější ke "spánku"?

Jaké jsou plány pro budoucí růst počtu uživatelů? Není příležitost pro růst už vyčerpaná? Je tento byznys model anglosaský?

Jaký je vývoj v Asii? Existují plány, jak dobýt nové regiony, například Čínu, kde už jsou ostatní sociální sítě zakořeněné?

Proč Facebook? Protože nemá konkurenci! Proč Facebook? Protože nemá konkurenci! Facebook chystá novinky, stane se doslova životopisem každého uživatele. Počet lidí na "fejsu" se blíží ...

  • 1
  • 2
reklama
reklama