Akcie rostou, ale kdo proboha nakupuje?

| redakce

Akciové trhy neohroženě rostou, index S&P 500 je po pondělním obchodování jen 10 % pod svým historickým maximem. Jenomže téměř každý ukazatel, který se zabývá sentimentem na trzích, značí spíše odliv peněz z trhu nebo skeptické vyhlídky insiderů. Dokazují to i toky v podílových fondech nebo změny doporučení analytiků. Kdo trhu "rozumí", je spíše pesimistický.

Růst

Proč jsou investoři stále tak ostražití? "Roli hrají zřejmě bídné dlouhodobé výnosy akciových trhů nebo demografie," přemítá ve své týdenní zprávě Charles Biderman, šéf TrimTabs, firmy zabávající se průzkumem trhu. "Všechna ta volatilita a intervence centrálních bank vedou stále větší množství investorů k pochybám o stabilitě finančního systému."

Pesimismus na trzích v číslech

  • Z akciových fondů odteklo od začátku února 1,2 miliardy USD, ačkoli ty samé fondy vykazovaly v letošním roce výnos 9,8 %.

  • Dluhopisové fondy přilákaly přinejmenším 6 miliard kapitálu během šesti týdnů a celkem 29,6 miliardy USD v uplynulých čtyřech týdnech, což bylo 11,8krát více než 2,5 miliardy do všech akciových fondů.

  • Firemní insideři se houfně zbavují akcií - v únoru jich prodali za 6,8 miliardy USD, tedy nejvíce za posledních 11 měsíců. 13krát tím překročili úroveň nákupů (běžný je 8,6násobek).

Ukázkový vrchol rally: Insideři prodávají akcie jako o život, hlupáci spěchají na trh Ukázkový vrchol rally: Insideři prodávají akcie jako o život, hlupáci spěchají na trh "Dumb money", slušně řečeno drobní investoři s nedostatkem informací, jsou v posledních týdnech extrémně optimisticky ...

Trh roste. Proč jsou analytici tak negativní?

Tržní sentiment lze dobře vyčíst z odhadů ohledně nadcházejících čtvrtletních výsledků firem zastoupených v indexu Dow. V komunitě analytiků převládá podle analýzy firmy ConvergEx jednoznačně pesimismus. U 30 členů indexu očekávají analytici jen 5% meziroční růst tržeb, což je nejméně od doby, kdy firma zkoumá náladu na trhu.

K podobným závěrům došli i v Thomson Reuters, kde spočítali, že negativní předběžné informace od reportujících firem (profit warning) převážily ty pozitivní v poměru 3 ku 1 – nejvíce ode dna trhu v březnu 2009.

  • 1
  • 2
reklama
reklama