V týdnu se těšte na výsledky Coca-Coly. Představí se ale i technologie, farmacie a finanční sektor

| redakce

V tomto týdnu odstartovala výsledkovou sezónu již tradičně Alcoa, která navzdory negativním očekáváním překvapila návratem do zisku. Ve čtvrtek zveřejnil svá čísla také gigant Google. Ani příští týden ale nebude na americké výsledky chudý. Z očekávaných reportů jsme pro vás vybrali několik společností z S&P 500, které se o výsledky hospodaření s akcionáři podělí v pondělí a úterý.

Citigroup - čtvrtletní zisk a tržby

Citigroup (16. 4.)

Managementu Citigroup se daří vypořádat se s dluhovou situací, i když má spolu s JPMorgan z velkých amerických bank největší expozici v evropské dluhové krizi. Minulý rok oznámila, že největší rizika plynou z 12,3 miliardy USD dluhopisů Itálie a 10,8 miliardy USD Španělska.

Ve čtvrtém čtvrtletí nedopadla Citigroup dobře ve federálních stres testech a ve výsledcích zaostala za odhady analytiků o 36 %. V prvním čtvrtletí 2012 se jí ovšem vcelku dařilo. V posledním týdnu se odhady zisku zvyšovaly z průměrných 93 centů na 1,01 USD.

Coca-Cola (17. 4.)

Za stabilním růstem zisku Coca-Coly stojí zvyšování tržního podílu v hlavním segmentu nealkoholických nápojů díky partnerství s velkými distributory. Příkladem je nedávný kontrakt s Dunkin Brands Group.

Coca-Cola - čtvrtletní zisk a tržby

Dalším zdrojem růstu zisku je expanze na mladé trhy, zejména do Indie, Číny a Ruska. Za posledních 18 let investovala již 2 miliardy v Indii, které jí zajistily současný dvojciferný růst zisku v regionu. Uvažuje o investici dalších dvou miliard (především do marketingu a infrastruktury), aby v druhé nejlidnatější zemi světa udržela silný růst značky. V Číně minulý měsíc otevřela zatím největší zdejší pobočku a plánuje zde investovat 4 miliardy v příštích třech letech.

Největšími hrozbami pro Coca-Colu zůstávají vysoké náklady (hlavně růst ceny cukru) a konkurenční PepsiCo. Ta má oproti ní diverzifikovanější sortiment, což jí umožňuje přenechat Coca-Cole největší tržní podíl v oblasti nealkoholických nápojů. Coca-Cola také zaostává v rychle rostoucím segmentu energetických nápojů, kde ji válcují produkty Red Bull a Monster.

Za posledních několik desetiletí se ukázalo, že je Coca-Cola méně rizikovou společností, zachovává si dlouhodobou stabilitu, nabízí slušné dividendy a progresívní růst. Společnost si udržuje vysokou likviditu i přes nákladné investice a expanzi do zahraničí.

  • 1
  • 2
reklama
reklama