Americká výsledková sezóna: Jaká čísla naservíruje zkraje týdne investorům Apple?

| redakce

Na začátku dalšího týdne výsledkové sezóny svá čísla představí společnosti Halliburton, McDonald's, Altria, Lockheed Martin, ale hlavně Apple.

McDonald's- čtvrtletní zisk a tržby

McDonald's (23. 7.)

Zatímco dubnové tržby byly v souladu s odhady analytiků, v květnu zažili investoři zklamání. Na vině byla slabší poptávka v Německu a Japonsku (Japonsko představuje 40 % tržeb v regionu APMEA). V Německu McDonald's doplácí hlavně na vysokou cenovou citlivost zákazníků a nízkou věrnost značce.

V Číně zákazníci navzdory tomu, že jejich počet roste, nechávají peněz v restauracích méně. Může to být i strategií výhodných menu (na způsob amerického "Dollar menu"), kde jsou některé položky nabízeny s výraznou slevou, což má přilákat zákazníky, aby využili nabídky například velkých drinků s vysokou marží. Bohužel jsou spotřebitelé v Číně a Japonsku velice cenově citliví, a tak si nakupují jen výhodné produkty, což táhne výkon firmy dolů.

Navzdory nepříznivým makroekonomikcým podmínkám manažer Jefferies Pete Bensen věří, že se firmě podaří splnit dlouhodobé cíle. Byznys McDonaldu zůstává silný díky velmi stabilnímu obchodnímu modelu, v němž za většinou zisku stojí franšízingové poplatky a pronájmy. Firma má díky tomu vysoce predikovatelné cash flow, její akcie se vyplatí držet v portfoliu i v dobách tužších ekonomických časů.

McDonald's - měsíční comparable store sales tržby
reklama
reklama