Trojčlenka investora: Jak v roce 2013 na akcie

| Roman Chlupatý

Z Francie se stane problémové dítě Evropy, naopak Španělsko a Irsko příjemně překvapí. I s těmito možnostmi by měl investor počítat, říká akciový stratég ze Saxo Bank Peter Garnry. Na prahu nového roku se mu líbí americký realitní sektor a zdravotnictví, milovníkům adrenalinu doporučuje mimo jiné španělské banky. Investiční web zajímaly vždy tři "nej" příštího roku.

Peter Garnry

3 důvody kupovat akcie v roce 2013

  • Ekonomika Spojených států nadále roste. Zaměstnanost v soukromém sektoru se v porovnání s rokem 2005 zvyšuje v průměru o 2 % ročně. Pozitivní vliv bude mít také očekávané pokračující oživení amerického realitního sektoru.

  • Německé exportní statistiky a průmyslové objednávky naznačují, že se situace v Číně obrací k lepšímu, její poptávka po zahraničních výrobcích opět roste.

  • Eurozóna dosedla na pomyslné dno krize. Svědčí o tom jak zmenšující se nerovnováhy Target 2, tak výnosy z vládních dluhopisů a data vypovídající o hospodářské aktivitě.

3 důvody dát od akcií v roce 2013 ruce pryč

  • Privátní sektor se navzdory kvantitativnímu uvolňování centrálních bank zaměří ve velkém na oddlužování (deleveraging). Globální ekonomická aktivita proto bude ještě o něco slabší než v roce 2012.

  • Řecko nečekaně a za dramatických okolností opustí eurozónu. Následkem toho významně vzroste volatilita na evropských finančních trzích, která vystupňuje tlak na Francii. Ukáže se, že právě ona je dalším slabým článkem měnové unie.

  • Čína se nedokáže vypořádat se zpomalením rozvinutých ekonomik – tedy svých klientů –, a v důsledku toho její ekonomika zchladne.

3 sektory nebo obory, na které vsadit v roce 2013

  • Americký realitní trh

  • Zdravotnictví

  • Zboží základní spotřeby

To je ale překvapení! Wall Street je pro rok 2013 bullish na akcie! To je ale překvapení! Wall Street je pro rok 2013 bullish na akcie! Zatímco drobní investoři mají strach investovat do akcií, protože je světoví politici i ekonomové zásobují ...

  • 1
  • 2
reklama
reklama