Tomáš Petrů: Akcie KIT Digital nejsou pro spekulanty

| Jana Horáčková

Pražská burza se již 25. ledna rozroste o novou společnost. Úpis akcií chystá technologická společnost KIT Digital. Je zajímavé se tohoto úpisu zúčastnit nebo do akcií KIT Digital později přímo investovat? Kromě analytiků by se měl drobný investor "nechat přesvědčit" především od lidí, kteří tuto společnost řídí. Jedním z nich je Tomáš Petrů.

KIT digital

V roce 2008 došlo ke sloučení české společnosti Visual Connection (VC) a dubajské KIT Digital (KITD). Tomáš Petrů je nyní spolumajitelem KITD a prezidentem mediálních služeb. Je zodpovědný za dvě třetiny zisků celé společnosti. KITD je globální firma s pobočkami na všech kontinentech. Kotovaná na Nasdaqu. Centrála byla přesunuta z Dubaje do Prahy k 1.10.09.

Investiční web (IW): Společnost KITD podniká v oblasti digitálního IP videa, co si pod tím představit?

Tomáš Petrů (TP): Je to nešťastná a neběžná terminologie, ale pohybujeme se na špici technologického vývoje, který má tu nevýhodu z hlediska komunikace, ale výhodu z hlediska investování, že určuje směr. Tak jako dnes už běžný člověk rozumí slovu streaming a youtube, tak před 5 lety to nebyla pravda a my jsme firma, která tu terminologii vytváří. IP video je slovo z oblasti technologické, ale definuje kulturní změnu, kterou společnost prochází. Když vezmete výraz televize jako způsob zábavy, tak v oblasti televize dochází k obrovské kulturní a sociální změně, kde z té klasické televize máte k dispozici nějaké množství kanálů, které vám někdo předkládá, jak si je naplánoval. Ale společnost směřuje k tomu, že si obsah budete vybírat podle sebe bez vlivu geografie, ve které se nacházíte – své oblíbené věci budete moci sledovat třeba v Singapuru, v Praze nebo v Americe. Současně budete využívat technický prostředek, který máte v tom okamžiku k dispozici, například mobilní telefon při cestování, počítač a televizi, když budete ve svém obývacím pokoji. Celá oblast IP videa je to, co nás čeká a směr, kterým se formuje zábava.

tak jako dnes už běžný člověk rozumí slovu streaming a youtube, tak před 5 lety to nebyla pravda a my jsme firma, která tu terminologii vytváří.

IW: Jak rychle vývoj v zábavním průmyslu probíhá?

společnost směřuje k tomu, že si obsah budete vybírat podle sebe bez vlivu geografie, ve které se nacházíte – své oblíbené věci budete moci sledovat třeba v Singapuru, v Praze nebo v Americe

TP: Když jsme loni byli na výstavě NAB, tak prezident NAB, což je mezinárodní asociace tv stanic, říkal: „Milé televizní společnosti, zapomeňte na to, jak fungovala televize v posledních 50 letech, všechno bude jinak“. Ten trend je neodvratitelný, přesto dokud budou fungovat finanční modely typu paušální prodej reklamy anonymnímu publiku, tak ten tlak na změnu bude rychlý jako dnes, ale mladá generace tíhne spíš k těm malým přístrojům mobilního typu.

IW: Kde kromě zábavy lze IP video využít?

milé televizní společnosti, zapomeňte na to, jak fungovala televize v posledních 50 letech, všechno bude jinak

TP: Ve prospěch KITD mluví snaha firem uspořit náklady. Například firma General Motors používala ke své vnitrofiremní komunikaci klasické televizní technologie. V období restrukturalizace potřebovali ušetřit a komunikaci zefektivnit, tak přešli do oblasti IP videa, která snížila náklady komunikace o desítky procent. Navíc se stala komunikace osobnější, rychlejší a mnohem více respektuje to, že lidi dělají na směny. Z procesu restrukturalizace už vystoupili, ale u IP videa zůstali. IP video se tedy netýká jen oblasti zábavy. KITD se zaměřuje na firemní klienty, kteří ten nástroj používají jednak k přímému vydělání peněz, což je ten segment televizní anebo je to pro ně silný nástroj pro podporu vydělávání peněz.

IP video se tedy netýká jen oblasti zábavy. KITD se zaměřuje na firemní klienty, kteří ten nástroj používají jednak k přímému vydělání peněz

IW: Mluvil jste o General Motors, kdo jsou Vaši další klienti?

TP: Mezi naše klienty patří McDonald, Google, Microsoft, BurgerKing, GM, Hummer, Telefonica, Vodafone, Walmart, americká vláda, Magistrát hl.m Prahy, Univerzita Karlova, ČVUT, ČT, Nova, The Sun, New York Post, Zoologická zahrada, RCN (kolumbijská televize – pozn. autora), Corriere de la sera (italské noviny – pozn. autora) a další. Obsah dodáváme asi 80 telefonním operátorům a 40 printhousům. Zpracováváme obsah pro mobily. Exkluzivně pro agenturu American Press. Informace titulkujeme do 14 jazyků.

reklama
reklama