Halver (Baader Bank): Euroslátanina bude dál ovlivňovat německé akcie

| GlobeReporter.org

Letos budou v Německu v kurzu akcie rozvodných společností. Ty totiž nabízejí jistotu klidného přístavu – a zajímavé dividendy jako bonus. Naopak vyhnout by se investoři měli bankám. Tak alespoň situaci vidí investiční expert německé Baader Bank Robert Halver. Jak dále v exkluzivním rozhovoru pro Investiční web řekl, mezi jeho favority pro letošní rok patří i dluhopisy a americké akcie, které budou těžit ze státního "dopingu".

Robert Halver

Řekněme, že v roce 2011 dojde k očekávanému zpomalení německé ekonomiky. Do jaké míry to podle vás ovlivní německé akciové trhy?

Robert Halver (RH): Pokud ekonomika země roste, pohání to i obchod s cennými papíry. V době růstu totiž investoři mají už tradičně o akcie větší zájem. Očekávané zpomalení by tak nemělo obchod s cennými papíry nijak výrazně ovlivnit. I přes jisté zpomalení by totiž měl být stále zajištěn udržitelný hospodářský růst. Navíc v současné době dochází k něčemu, co se označuje jako zvýšená rotace průmyslu. A to také aktivitu na burzách stimuluje.

Které faktory a události budou dále ovlivňovat německé akciové trhy v roce 2011?

RH: První z nich je určitě krize eura, ze které bychom si měli vzít ponaučení. Naším hlavním cílem by mělo být nahradit evropskou slátaninu narůstající integritou. Zásadní pak také bude pokračující hospodářské oživení v Německu. A to přesto, že nebude tak dynamické jako v roce 2010. No a kromě toho se musíme připravit i na masivní příliv likvidity a inflace, který budou živit centrální banky, a to včetně té evropské. To vše bude ovlivňovat náladu investorů.

v Německu by se mělo dařit sektorům automobilů, strojírenství a chemie, dále středním firmám a dividendovým titulům

Vycházejme z podmínek na začátku roku: které sektory by měly být letos v Německu v kurzu?

RH: Těch může být celá řada. Tradičně bude zájem o automobilový průmysl, chemický průmysl a o strojírenství. Úspěchy však může hlásit například i M-DAX, který odráží vývoj kurzu akcií středně velkých německých nebo převážně v Německu působících podniků.

  • 1
  • 2
reklama
reklama