Petr Novotný: Snažte se využít krátkodobé trendy na burzách

| redakce

Pokud nejste na Investičním webu poprvé, Petra Novotného jistě znáte. Šéfredaktor vašeho oblíbeného investičního serveru v současnosti také uvádí magazín Horký prachy na TV Prima, a to spolu se známou modelkou a miss Dianou Kobzanovou. Co si od pořadu slibuje a jaké jsou jeho plány do budoucna?

Horký prachy: Diana Kobzanová, Petr Novotný

Aktuálně moderujete na Primě pořad o investičním vzdělávání "Horký prachy". Co si od něj slibujete?

Že se normální lidi začnou zajímat o investování a uvědomí si, že investování je v dnešní době již v podstatě nutnost, že je společně se spořením nedílnou součástí přípravy na důchod. Kromě toho bych byl opravdu velice rád, kdyby se nám s Dianou podařilo popřít hlavní předsudky a mýty, které investování provázejí.

Které máte například na mysli?

Například to, že je investování jen pro bohaté a že se v zásadě jedná o jeden velký podvod. Ani jedno samozřejmě není pravda, i když se slovo "podvod" v souvislosti s investováním v Česku bohužel hodně zažilo. Dnes je ovšem situace jiná, trh je více regulovaný, působí na něm řada renomovaných investičních, poradenských a makléřských společností, a tak je i nabídka investic velice pestrá.

Proč jste si do moderátorské dvojice vybral právě Dianu Kobzanovou?

S producenty pořadu jsme hledali někoho, kdo by byl svým vystupováním co nejblíže normálním lidem, a aby šlo o osobnost, která je trochu "profláklá" v médiích. Volba padla na Dianu, která je bezprostřední, dobře vypadá, a navíc dokáže některé složité definice převést do řeči naprostých investičních laiků.

Svou profesní dráhu věnujete popularizaci investování. Jak jsou na tom vlastně Češi s finanční gramotností například v porovnání se západní Evropou?

Podle průzkumů Ministerstva financí nebo ING Investment Management jsme na tom stále špatně. Ale jedna věc jsou průzkumy, a druhá reálný život. Podle mých dlouholetých zkušeností z investiční i učitelské praxe není až tak problém v tristní finanční gramotnosti, ale spíše v tom, že lidé ztratili důvěru v investování. Stačí si vzpomenout na vytunelované podílové fondy, banky nebo kampeličky, navíc hodně lidí nechalo své úspory v různých "letadlech". Důvěra je přitom při investování zcela zásadní, a proto je nyní nutné lidi vzdělávat a přesvědčit je, že mohou opět bez obav investovat.

reklama
reklama