Nejlepší technologické akcie pro rok 2010

| Tomáš Poděbrad

Ekonomický propad z let 2008 a 2009 technologickým společnostem zrovna nenahrál. Ovšem tento sektor se těší velké důvěře analytiků a investorů. Většina společností má pro rok 2010 velké plány, a proto by se akciím těchto firem mělo dařit.

Amazon

Amazon rok 2009

Podobně jako Google si také Amazon postupně vytvořil ve virtuálním světě skvělé jméno. Z původního prodejce knih se stal průkopník v oblasti internetové reklamy a prodeje. Rivalové, například eBay, se mu dívají na záda. Dokonce i během recese firma rozšiřovala svůj byznys, což je pro investory důležité měřítko.

"Je to jedna z mála společností v technologickém sektoru, která bude stále růst. Čekám, že se její ekonomický růst zrychlí ze stávajících 20 procent až na nějakých 30 procent," tvrdí Youssef Squali, analytik v Jefferies & Copany.

Během třetího čtvrtletí 2009, kdy na spotřebitele nejen ve Spojených státech naplno dolehla krize, byl Amazon v zisku. Tržby za třetí čtvrtletí rostly meziročně o 28 procent na 5,45 miliardy dolarů.

Za rok 2009 akcie posílily o více než 165 procent. Podle Merrill Lynch, která zvýšila cílovou cenu pro rok 2011, by akcie měly růst také letos. Základem pro růst ovšem i nadále zůstává silný fundament. "Jejich strategií je nabízet ten nejlepší možný servis pro zákazníky za ty nejlepší ceny. To je asi to hlavní, co postrádají podobné společnosti," dodává Squali.

Comcast

Comcast rok 2009

Donedávna byla tato společnost pouze velkou kabelovou společností. Vše se ovšem změnilo po uzavření 30 miliardového kontraktu s NBC Universal. Tím se společnosti Comcast otevřel svět nových programů a především nových zákazníků.

Comcast se totiž, kromě běžného televizního vysílání, bude soustředit na internet. A chce zřejmě uspět s heslem "televize všude". Strategie společnosti Comcast je v mnohém podobná tomu, co podnikly společnosti Verizon a AT&T, když přešly na bezdrátové technologie.

S přístupem k videu na internetu a s bezdrátovým zařízením nemůže nikdo očekávat, že by zákazníci zůstali u svých starých kabelových televizí, kde jsou odkázáni na pevný televizní program. Comcast a NBC Universal musejí najít způsob účtování za programy a vyvinout lepší systém pro vkládání reklam, aby nerušily diváky.

Pokud bude strategie úspěšná, většina zákazníků přistoupí k rozdělení zařízení a ponechají si kabelovou televizi, k níž si přikoupí internetovou televizi, kde si budou moci podle libosti objednávat filmy nebo seriály.

Podle mnoha analytiků jde Comcast správným směrem a akcie společnosti mají před sebou strmou cestu vzhůru.

reklama
reklama