Akciové tipy na rok 2012 od bankovního gurua: Vsaďte na menší finanční tituly!

| redakce

Tom Brown je manažerem hedgeového fondu Second Curve Capital, který se specializuje na sektor služeb a spravuje aktiva v hodnotě 150 milionů USD. Fond byl založen v roce 2000. Podle dat z Bloombergu z minulého týdne ztrácel jeho fond za tento rok 14,28 % a za posledních pět let 58,73 %, zatímco desetiletý výkon byl +5,03 %. Čísla to nejsou nijak ohromující, přesto v porovnání s indexem finančních titulů S&P 500, který kromě špatné výkonnosti v krátkodobém horizontu zaznamenal i 41,5% ztrátu v 10leté periodě, jde o poměrně slušný výsledek. Jaké finanční tituly Tom Brown doporučuje, a kterých bank byste se měli spíše vyvarovat?

Tom Brown

Na velké americké banky dolehne dluhová krize v Evropě

Co se týče nejkontroverznějšího titulu současnosti - Bank of America -, Brownův fond v ní pozice nyní nemá. Pokud by došlo ke kolapsu v Evropě, je jisté, že by to na BoA mělo silně negativní finanční dopad.

Z podobného důvodu nedrží Brown ani další velké americké banky - Citigroup, JPMorgan Chase a Wells Fargo. Ty navíc v poslední době na kapitálových trzích nepředvedly žádný světoborný výkon a není důvod očekávat lepší časy v příštích měsících.

Fond zaměřený na finanční služby nemusí vlastnit jen banky

V portfoliu fondu Toma Browna najdete mimo bank také ostatní tituly finančního sektoru - společnosti zaměřené na spotřebitelské financování, správce aktiv nebo různé speciální finanční společnosti. Za zajímavé akcie (i pro hodnotové investory) dnes Tom Brown považujeme například společnosti Visa a Mastercard.

Nejrychleji se postaví na nohy regionální banky

Tom Brown dnes preferuje zejména "zotavující se" regionální banky. Má v nich 85 % fondu. Jde o banky s aktivy v hodnotě mezi 1 až 30 miliardami USD, které minulý rok vykázaly ztráty, ale letos už jsou v zisku (výjimkou je Synovus Financial, u níž Brown čeká zisky až v následujícícm kvartálu).

Mezi nejzajímavější tituly podle Browna patří:

Taylor Capital Group

Taylor Capital Group
reklama
reklama