Proč se Facebook (zatím) nebojí Google+

| redakce

Největší světová sociální síť Facebook zavádí ve spolupráci se Skypem bezplatné videohovory. 750 milionů uživatelů tak dostane podobný produkt, jaký jako jednu ze svých vlajkových lodí představil Google v rámci své testované sociální sítě Google+. Využíváním Skypu prohloubí Facebook spolupráci s Microsoftem, který operátora bezplatných internetových hovorů kupuje a ve Facebooku vlastní 1,6 procenta akcií.

Mark Zuckerberg představuje videochat na Facebooku (6. července 2011)

Služba videohovorů bude zpočátku omezena na telefonování mezi dvěma uživateli, šéf Facebooku Mark Zuckerberg však dal najevo, že bude rozšířena na skupinová volání. Od firmy je to odpověď na výzvu Googlu, který minulý týden zavedl v rámci své nabídky Google+ skupinové videokonferenční hovory až pro deset lidí.

"Těžko vám o Google+ řeknu něco podrobného, funguje hodně krátce," uvedl ve středu při představení videohovorů na Facebooku Zuckerberg na adresu konkurenčního Google+. "Uplynulých pět let bylo o spojování lidí, příštích pět let bude o propojování aplikací."

Facebook má silnou pozici

Hodně firem, nejen Google, se tak postupně bude snažit proniknout na trh sociálních sítí. Dobrým příkladem je americký Netflix, online půjčovna filmů.

"Pokud nabídneme nejlepší služby, nemusíme se bát tohoto trendu, kdy všichni chtějí být sociální," uvedl Zuckerberg. "Pokud je nenabídneme, bude to někdo jiný," dodal skromně.

Aniž by mluvil konkrétně o Google+, který mnozí analytici označili za první reálnou hrozbu pro hegemonii Facebooku, poukázal i na faktory, jež ho vedou k optimismu a sebevědomí.

Facebook to už dělá. "Firmy, které dělají jednu věc, budou vždy lepší než firmy, které jich dělají milion," upozornil zakladatel Facebooku. Facebook byl a je sociální síť. Naproti tomu Google je, byť kvalitně, namočený ve vyhledávání, sdílení dat, fotografiích, reklamě, videích, hudbě, mobilních telefonech a podobně.

Jak koupit podíl ve Facebooku ještě před IPO?

  • 1
  • 2
reklama
reklama