Jak může český korunový investor vsadit na velké zahraniční firmy?

| Helena Zlámalová

Co kdyby vám někdo nabídl možnost stát se spolumajitelem některé ze společností, jako jsou Apple, Adidas, Allianz, Amazon, Boeing, Daimler, Nestlé či Exxon Mobil? Stačí přitom tak málo, částka v řádu stokorun. Investice do těchto společností jsou totiž dnes dostupné i pro drobného investora investujícího v české koruně.

Výhody investic do velkých nadnárodních společností

Jaké výhody že jsou vlastně s investováním do velkých nadnárodních společností spojeny? Tou nejvýznamnější je všeobecně skutečnost, že velké nadnárodní společnosti těží z hospodářských růstů ekonomik po celém světě.

Například výrobci automobilů - zatímco evropský trh s automobily skomírá, ten čínský neustále roste, v celkových číslech pak rostou prodeje společností jako celku, což pochopitelně příznivě ovlivňuje ceny akcií i kurzy podílových fondů.

V době ekonomické nejistoty je pak další výhodou těchto společností skutečnost, že většinou oplývají hotovostí, případně jsou stále schopny svůj provoz levně financovat prostřednictvím úvěrů, ke kterým mají na rozdíl od svých menších konkurentů stále přístup. Výrobky těchto společností pak v neposlední řadě nejsou pouhým módním trendem, výrobky společností, jakými jsou například Coca-Cola, Adidas či Volkswagen, se těší přízni spotřebitelů již několik desetiletí a do budoucna by tomu nemělo být jinak.

Jaké jsou možnosti drobného korunového investora?

Investice do společností těch nejzvučnějších značek aktuálně nabízejí tři podílové fondy, a to Fond globálních značek ČP INVEST, ING Invest European Equity a AXA CEE Akciový fond. Každý z těchto fondů má přitom zcela odlišnou investiční strategii. Zatímco Fond globálních značek ČP INVEST investuje do akcií velkých nadnárodních společností globálně, ING Invest European Equity investuje výhradně do akcií velkých nadnárodních firem se sídlem v Evropě a AXA CEE Akciový fondy do akcií lídrů v rámci střední a východní Evropy.

Regionální struktura portfolií vybraných podílových fondů
  • 1
  • 2
reklama
reklama