Jak poznat dobrý fond? 11 pravidel pro drobné investory

| Jan Barta

V době, kdy roste preference bezpečí, ale trvá požadavek zhodnocení nad úrovní běžných či spořicích účtů, jsou zajištěné fondy zajímavou možností. "Investování do zajištěných fondů s sebou nese mnoho výhod a kdokoli, kdo má volné finanční prostředky a chce je s minimem úsilí zhodnotit, by měl o tomto druhu investice uvažovat. Je ovšem nutné myslet na hlavní zásady investování," říká Jan Barta z ČSOB Asset Management.

Jak rozeznat dobrý fond od špatného?

1. Začněte tím, že si ujasníte, co chcete, čekáte a potřebujete, abyste měl kritéria pro výběr.

2. Pořiďte si odbornou pomoc. Dobrý fond poznají dobří odborníci. Umožněte tomu, kterého si vyberete, aby poznal vás. Bez toho vám nemůže pomoci dobře vybrat.

3. Vyberte správce. Velcí správci nabízející hodně fondů mívají zpravidla i hodně dobrých fondů. Pamatujte na to, že charakter (historie, komunikace, korektnost) správce je mnohdy více než krátkodobé výnosové rekordy jednotlivých fondů.

4. U fondu si při výběru příliš nevšímejte krátkodobé minulé výkonnosti. Bylo by to stejně logické jako pokus řídit auto směrem vpřed s pohledem upřeným do zpětného zrcátka.

5. U fondu si všímejte dlouhodobého postavení fondu ve skupině obdobně zaměřených fondů (peers), dlouhodobé výkonnosti ve vztahu k benchmarku a názorů vyjadřovaných analytickým týmem správce.

6. Dodržujte hygienu výběru. Nevšímejte si doporučení sousedů a laických přátel, názorů v novinách či časopisech bez odborného renomé a od autorů, které váš poradce nezná. Nestyďte se - když něčemu nerozumíte, ptejte se tak dlouho, až je vám to jasné. Když máte pocit, že se vám poradce nevěnuje, vyměňte ho a začněte znovu.

Na co si dát pozor při výběru finančního poradce? Na co si dát pozor při výběru finančního poradce? Můžete důvěřovat svému finančnímu poradci? Tato otázka trápí stále více lidí. Rozhodnutí, kam vložit peníze, ...

7. Nehledejte "ideální" dobrý fond. To je kutilská iluze. I dobré fondy mají svá pro a proti. Hledejte dobré fondy pro dobře udělanou investiční složku portfolia.

  • 1
  • 2
reklama
reklama