Jim Cramer: Diverzifikované dividendové portfolio

| Andrej Rády

Vezmeme-li v úvahu všechny výhody, které nabízejí akcie s vysokým dividendovým výnosem, najdeme vůbec důvod, proč nesestavit celé portfolio jen z těchto titulů? Sneslo by takové portfolio přísná měřítka a požadavky na diverzifikaci? Jim Cramer se pro server thestreet.com pokusil tuto otázku zodpovědět.

Faktory jako inflace nebo úrokové sazby mění atraktivitu dividendových titulů ve srovnání s jinými investicemi. Mohou způsobit, že se tyto akcie obchodují všechny podobným způsobem, v podobné náladě. Ovšem mají daleko menší vliv než to, zda je ten který sektor zrovna v kurzu, nebo není.

Podle Jima Cramera tedy to, zda dividendové portfolio může být diverzifikované, záleží na okolnostech. Diverzifikace se totiž nepopírá s tím, když všechny tituly budou dividendové.

Všechny sektory ovšem v portfoliu mohou být jen těžko. Diverzifikaci většinou chápeme jako sektorovou. A společnosti, které pravidelně vyplácejí tučnou dividendu, v některých sektorech převažují, a v jiných naopak chybějí.

Cramer tak své dividendové portfolio doporučuje americkým spořitelům, kteří si investicemi plánují přilepšit na stáří v rámci IRA (Individual Retirement Account, volně přeloženo osobní důchodový účet). Ve Spojených státech neplatíte z takových výnosů v rámci spoření průběžně žádné daně, pokud výnosy dál reinvestujete. Daně se platí až na konci, při vyplacení naspořeného balíku peněz. A to z něj dělá hodně zajímavý investiční nástroj.

Cramer se pokusil najít takové portfolio akcií s vysokým dividendovým výnosem, které by se v rámci IRA svým zhodnocením vyrovnalo libovolnému nedůchodovému portfoliu. Výsledkem jsou čtyři akcie a jeden ETF, na nichž ilustruje nejen to, jaké hledat akcie s vysokým dividendovým výnosem, ale také co obecně u akcií sledovat, než do nich investujete.

Zdůrazňuje však, že jsou to akcie doporučované nyní, s vědomím, že během několika měsíců se mohou změnit některá fundamentální data, a doporučení by nemuselo fungovat. Nebyl by to starý dobrý Jim, kdyby nepochyboval.

reklama
reklama