Vždy se najdou zajímavé akcie k nákupu

| Andrej Rády

Kup a drž? Sell in May and go away? Býčí nebo medvědí trh? Vždy najdete dost důvodů, proč všechno prodat a číst radši sportovní nebo politické rubriky. Je samozřejmě nepříjemné sledovat ztráty ve vlastní portfoliu. Kdo však nevlastní vůbec nic, zhodnocení se nedočká v žádném případě. Takže pomalu s tou flintou.

Světová ekonomika

Ekonomika se nezastaví

Ani v těch nejhorších podmínkách se byznys nezastaví. Lidé stále nakupují a utrácejí v restauracích. I když ne tak jako dříve, i dnes firmy vydělávají. Jde o to najít právě ty firmy, které zákazníky umějí přesvědčit, že právě za jejich produkty mají utratit své tvrdě vydělané peníze.

Vzpomeňme si na Apple. Loajalitu a věrnost "jablíčkářů" chápu – mají celou produktovou řadu, skvělý servis, patří k populárnímu brandu. Raději proto ušetří na něčem jiném, než aby vynechali nový iPhone nebo tablet.

Těžké časy plodí nové nápady

V době krize platí, že se prodává to "lepší, ale levnější". Pokud takový produkt nabídnete, lidé vám s ním utrhnou ruce. Vydělávají na tom ty firmy, které mají lepší logistiku, design a levnější zdroje. Podívejte se třeba na Hennes & Mauritz. Nic vám to neříká? Tak pardon, řeč je o "háemku", tedy H&M.

Úspěšné investování není vždy hned o nějaké revoluci. Stačí najít firmu nebo firmy, které dokáží ušetřit pár centů z každého dolaru a vrátit to tak nebo onak zákazníkům. Jejich tržby a zisky vás pak jako investory sotva někdy zklamou.

Některé sektory nejsou tak závislé na ekonomice

Už je to skoro klišé: zdravotnictví, potravinářství, výroba alkoholických nápojů apod. nejsou příliš závislé na výkonu celé ekonomiky. Firmy, které vyrábějí věci potřebné vždy, jsou ideální volbou pro těžké časy. Totéž platí o některých službách.

  • 1
  • 2
reklama
reklama