Nuda je někdy v investování to nejlepší, co vás může potkat

| Andrej Rády

V květnu se na akciový trh jako obvykle vypravila řada nováčků, dva ovšem poutali pozornost investorů více než ostatní. Byly to Glencore, světová jednička obchodu s komoditami, a "Facebook pro manažery", společnost LinkedIn. Bylo zajímavé sledovat, která část investičního světa zvítězí, zda fanoušci sociálních sítí, o nichž se mnohdy hovoří jako o bublině, nebo ti, kteří si rádi na investice takříkajíc "sáhnou", tedy "těžké" komoditní křídlo.

IPO LinkedInu

V době, kdy hamižnost a touha po zisku dominuje nad strachem a opatrností, zvítězil mezi investory na první pohled LinkedIn.

Šrumec, který nastal při IPO LinkedInu, pamatují burzovní veteráni z před zhruba 12 let, ačkoli první zásadní úpis ze sektoru sociálních sítí byl jen odvarem šílenství, jež provázelo tehdejší technologické nováčky na burze.

V takové bublině se zdaleka netopíme. Přesto ocenění LinkedInu na 200násobku provozního zisku a 40násobku tržeb ukazuje, že je na trhu dost hladových vlků. Například akcie Facebooku se na neveřejném trhu obchodují na 30násobku tržeb, určitá mánie tedy opravdu existuje.

LinkedIn: Vstup na burzu za 45 dolarů - a hravé překročení 100 dolarů v polovině obchodování!

Akcie LinkedInu (podobně jako později ruského Yandexu) se ovšem brzy vydaly směrem "na jih" a obchodují se nad 70 dolary, tedy pod svou startovací laťkou na burze, ovšem vysoko nad cenou upisovací.

Čtyři miliardy za LinkedIn? Nebo osm? To si raději kupte tohle!

Glencore - komoditní sázka na jistotu?

Srovnejme to se druhým květnovým gigantem na trhu s IPO. Investoři jako by se o jeho akcie v prvních týdnech nijak zvlášť nezajímali. Z upisovacích 540 pencí se brzy propadl k pětistovce, kde se drží i aktuálně.

IPO Glencore: Investoři, pozor, komoditám dochází dech!

  • 1
  • 2
reklama
reklama