Profesionál aneb koňský handlíř

| Patrik Komárek

Mnoho klientů si vybírá svého obchodníka dle výše poplatků. Pokud si klient obchoduje sám přes on-line platformu, je to určitě logické, zvláště pokud klient upřednostňuje krátkodobé obchodování. Samozřejmě, že je také důležitá kvalita platformy, uživatelská příjemnost, šíře nabízených produktů apod. Má klient preferovat výběr obchodníka dle poplatků také v případě, že bude obchodovat přes makléře? Zde je potřeba určitě zvážit další velice důležité atributy.

makléři

První obrázek si klient udělá již při prvním kontaktu s obchodníkem nabízející makléřské služby, a to ať je kontakt telefonický, či osobní. Z prvního dojmu se dá již odhadnout, jakým směrem bude broker směřovat své služby, a zda mu jde doopravdy o to, aby klientovi poskytl ten nejkvalitnější servis s ohledem na jeho potřeby.

Přiznám se, že příliš nerozumím lidem, kteří svěří obchodníkovi své celoživotní úspory, a přitom svého makléře nikdy neviděli. Makléř by měl působit nejen navenek jako finanční profesionál, ale měl by se tak i chovat. Předně by měl představit obchodníka, kterého zastupuje a služby, které nabízí. Dále by měl podrobně vyslechnout potřeby klienta, jeho investiční záměr a na základě těchto informací by měl navrhnout vhodné investiční produkty.

Tyto produkty by měly zejména odpovídat investičnímu horizontu, v rámci kterého chce klient investovat své finance a pochopitelně je též důležitá otázka rizika, které je klient ochoten podstoupit.

Klient mnohdy slyší pouze informace ohledně možných výnosů, ale už není seznámen anebo někdy i nechce vidět druhou stránku, kterou jsou případné ztráty.

  • 1
  • 2
reklama
reklama