Investiční tipy: Jak najít růstovou bombu jako je Apple?

| Tomáš Poděbrad

Velké zisky – to je něco, po čem prahne každý investor. Jak ale dosáhnout nadprůměrných výsledků v nejistém akciovém období? Jako v mnoha případech je i v tomto nutné zabrouzdat do minulosti. Ta nás totiž naučila, že i v období bublin a propadů lze investovat do společností, které mohou na burze přidat stovky procent.

Pro začátek je nutné podotknout, že hledání takovéto investice zcela jistě není bezpečnou ani konzervativní investicí. Ale hezky od začátku.

Většina z nejvýkonnějších akcií, a to v kterémkoli období historie, je vždy součástí určitého masivního trendu, který tlačí vzhůru celá odvětví. Pokud se podíváme do nedávné minulosti, tak se investoři mohli svést na internetovém šílenství, které pomohlo nejednomu fondu k milionovým ziskům.

V posledních několika letech se dostaly do popředí komodity a společnosti s nimi spojené. Investoři si mohou v tomto segmentu přijít stále na slušné zisky, ten hlavní proud už je ale za námi. Co tedy bude následovat a jak nenaletět další investiční bublině?

Poohlížejte se po pozicích, které ostatní přehlížejí

Jako příklad můžeme uvést největší komerční banku v Kolumbii, Bancolombia. Ta za posledních 10 let dokázala na burze přidat téměř 3600 procent. Kdo na tom vydělal? Kromě předních kolumbijských investorů a jiných zasvěcenců snad nikdo. Kdo by se totiž před deseti lety zajímal o kolumbijskou banku.

To je ale klíč k úspěchu. Pokud totiž nakoupíte akcie banky, či jiné společnosti, která bude mít podle všech dostupných informací to nejlepší před sebou, je úspěch zaručen.

Apple

Například u technologického gigantu Apple nikdo nepředpokládal, že by se mohl dostat až na současné hodnoty. V polovině roku 2001 ještě ani nemluvil o svém prvním trháku iPod, ale po jeho uvedení na trh se stala z firmy Apple úplná senzace.

V té době začali všichni mluvit o novém způsobu přenosu a poslechu hudebních souborů a kdo tehdy firmě Apple uvěřil a investoval, si dnes mne ruce. To je příklad dobrého managementu a zaměření firmy, které je nutné hledat i v těchto dnech.

  • 1
  • 2
reklama
reklama