Technická analýza – 2. díl: Klíčové ceny

| redakce

V prvním dílu jsme probrali anatomii cenové svíčky (čáry). Každá svíčka se tvoří v čase. Čas, který trvá zformování jedné svíčky, označujeme pojmem časový rámec. Během časového rámce se cena podkladového aktiva mění, a tak se mění i vzhled a velikost dané svíčky. Po uplynutí nastavené doby pro vytvoření svíčky se začne tvořit další nová svíčka.

Klíčové ceny na svíčce

Svíčka, která je již vytvořena, poskytuje cenné informace o vývoji ceny v námi zvoleném časovém rámci. U každé svíčky můžeme identifikovat následující klíčové ceny:

  • otevírací cena (Open)

  • zavírací cena (Close)

  • nejvyšší cena (High)

  • nejnižší cena (Low)

Open

Jde o anglický název pro otevírací cenu. Je to první cena, na které se začala tvořit nová svíčka. U jednominutové svíčky bude otevírací cena vždy odpovídat ceně v první vteřině nové minuty. U denní svíčky bude otevírací cena odpovídat první ceně, na které po otevření daného trhu proběhl obchod.

Open cena má největší význam u denního časového rámce. Jde totiž o to, že v době otevření trhu a v době krátce po jeho otevření obchoduje především laická veřejnost. Jsou to účastníci trhu, kteří nemají mnoho času sledovat trh v průběhu obchodní seance. Většinou svou analýzu provádějí před otevřením trhu či po jeho zavření (podle časového pásma a obchodovaného trhu). Reagují tak na zavírací cenu předchozího dne, a také na zprávy od brokerů, televize či novin vydaných většinou po zavření trhu. Začnou na trh umisťovat své objednávky, které se hromadí a po otevření trhu dochází k jejich párování a uspokojování.

Proto je také doba při otevření trhu a krátce po něm spojena s vyšší volatilitou. Profesionální obchodníci většinou berou open jako významný referenční bod, počkají si na úvodní pohyb, až poté vstupují do trhu.

Technická analýza – 1. díl: Anatomie cenové svíčky Technická analýza – 1. díl: Anatomie cenové svíčky Základním nástrojem technické analýzy je cenový graf. Ukazuje vývoj ceny podkladového aktiva v čase. Nejrozšířenějším ...

reklama
reklama