Technická analýza – 5. díl: Svíčkové formace (3. část)

| redakce

Třetí a poslední část seriálu o technické analýze, která se zabývá svíčkovými formacemi.

Harami

V klesajícím trendu chceme vidět dlouhou svíčku (ideálně červenou) a po ní následuje zelená svíčka, která je celá "schovaná" uvnitř předchozí červené svíčky. Poslední "schovaná" svíčka tvoří tzv. inside bar. Inside bar sám o sobě je silnou svíčkou, po jejímž případném proražení většinou následuje výraznější cenový pohyb.

Formace Harami říká, že prodávající kontrolovali trh a vznik dlouhé svíčky značí stále přítomnou sílu kupujících. Poslední inside svíčka upozorňuje na to, že je trh momentálně v určité rovnováze (úzkém cenovém rozpětí). A jelikož svíčka je zelená, tak říká, že trh začali ovládat nakupující.

Harami

Morning star

Toto je další formace, která obsahuje gap. Na rozdíl od formace Otevírací/Zavírací obrat sledujeme u formace Morning star tři svíčky. První svíčka je vždy červená. Barva druhé svíčky není rozhodující, ale je důležité, že mezi první svíčkou a tělem druhé svíčky se vytvoří mezera (gap). Třetí svíčka je vždy odlišná od barvy první svíčky (tedy je zelená).

Situace, kterou tato formace popisuje, je podobná formaci Otevírací/Zavírací obrat. Máme klesající trend, který upozorňuje na to, že trh ovládají prodávající. Vznik gapu ukazuje na silný prodejní přetlak. Vytvoření gapu zvyšuje pravděpodobnost, že cena bude chtít testovat nazpět do oblasti gapu. Třetí zelená svíčka ukazuje, že na trh vstoupili nakupující, protože zavírací cena byla nad úrovní otevírací ceny.

Morning star
reklama
reklama