Hledáte zajímavou investiční příležitost? Investiční klub pro movité investory je šance pro vás

| Komerční sdělení

Je to více než rok, kdy jsme vás informovali o nově vzniklém investičním klubu InvestClub. Michal Mrhač, jeden ze zakladatelů klubu, hodnotí první rok existence jako úspěšný navzdory složitým podmínkám, které na trzích panují.

Michal Mrhač  a Michael Jindra

Máte za sebou první rok provozu. Jak jej hodnotíte?

Michal Mrhač (MM): Loni se nám podařilo zprostředkovat investice za 58 milionů korun. Vzhledem k tomu, že se bavíme o prvním roce, považuji to za úspěch a věřím, že se objem investic bude zvyšovat.

Kde se vám dařilo nejvíce?

MM: Realizovali jsme několik energetických projektů a investic do začínajících firem. Nejvíce prostředků proudilo do energetiky; okrajově jsme se také podíleli na oslovení investorů do E4U před uvedením firmy na pražskou burzu.

Připomeňte čtenářům, co přesně InvestClub nabízí.

MM: InvestClub sdružuje movité investory, kteří hledají zajímavé příležitosti a projekty, kde mohou zhodnotit své peníze. Soustředíme se na oblast private equity, tedy na menší soukromé společnosti a projekty, které potřebují investorské peníze. Jedná se o investice, které nejsou na trhu běžně dostupné. Nejčastěji se jedná o investice do firem využívajících unikátního know-how autora, který spolu se realizačním týmem podílí na řízení společnosti. Investoři za jejich investici získají obchodní podíly a s nimi spojená práva na dividendu nebo na zisk z následného prodeje, mnohdy za několikanásobek vložené investice.

Je takové investiční příležitosti složité nacházet?

MM: Je to naše práce. Obecně platí, že kvalitních investic je na trhu dlouhodobě málo. Projekty nám sice nabízejí sami tvůrci, ale více než 90 % jich nemůžeme z různých důvodů realizovat. Nejčastějšími důvody jsou špatná příprava jádra celého projektu nebo příliš naivní předpoklady potenciálu projektu a jeho nákladů. Když nás nějaká investice zaujme, většinou to znamená, že s tvůrcem vypracujeme celý podnikatelský záměr znovu. To trvá našemu analytickému oddělení skoro čtvrt roku.

reklama
reklama