Investujeme podle vzhledu

| redakce

Důvěryhodnost je jednou z nejdůležitějších vlastností pro sociální a ekonomické vztahy. Tvrdí to i autoři nové studie University of Warwick, University College London a Dartmouth College. Vědci se zaměřili na to, zda lidé svěřují své investice finančním poradcům na základě získaných informací, nebo jejich vzhledu.

Je tohle manažerka hedgeového fondu?

I když si to neuvědomujeme, rozhodujeme se častěji instinktivně - stačí nám, když někdo působí důvěryhodně. To, jak vypadáme, dělá mnoho, a to obzvlášť ve finančním odvětví.

Čím věrohodnější budete pro své potenciální klienty, tím více majetných investorů přilákáte. Nehledě na vystupování, první dojmy, a dokonce i negativní informace, které o vás mohou kolovat, podle nedávno publikované studie v PLoS One Journal mají lidé tendenci svěřit peníze tomu, kdo jim podle vzhledu připadá důvěryhodný.

Vzhled je důležitější než reputace

Tazatelé dali účastníkům průzkumu do rukou skutečné peníze a požádali je, aby si vybrali poradce, se kterými by je nejraději investovali, a to podle obličeje. Dobrovolníkům byly následně poskytnuty dobré a špatné informace o každém poradci. Nakonec byli účastníci znovu dotazováni na volbu tváře.

Přestože se reputace poradců změnila, výsledek překvapivě zůstal stejný: účastníci byli stále mnohem ochotnější investovat peníze s tím, kdo působil důvěryhodněji.

Tým využil software Alexe Todorova z Princetonské univerzity, pomocí něhož bylo vygenerováno 40 obličejů – 20 párů z obou konců "důvěryhodnostní stupnice". Rysy byly pozměněny tak, aby tváře vypadaly přirozeně a odpovídaly tomu, jak jsou vnímané ve skutečnosti.

Studie dospěla k závěru, že rozdíl mezi důvěryhodným a "nedůvěryhodným" obličejem spočívá v tom, jak vypadá tvář "v klidu". Měli byste se zaměřit především na to, zda obvykle působíte trochu nazlobeně, nebo z vás naopak vyzařuje mírný pocit štěstí.

Když vám finanční poradce něco tají... Když vám finanční poradce něco tají... Najít si finančního poradce je jako hledat partnera pro život. Musí být chytrý, spolehlivý a ...

Zdroj: Business Insider

reklama
reklama