Jak můžete ušetřit díky sociálním sítím?

| redakce

Obliba sociálních sítí roste geometrickou řadou. Kromě zábavy a komunikace mohou pomoci ušetřit. Častěji jich totiž využívají i podnikatelé, aby spotřebitele upozornili na své výrobky. Čísla mluví jasně. Podle posledního průzkumu udělá rešerši Facebooku pětina Američanů dříve, než si něco koupí. Podobně se chovají lidé i u nás. Sociální sítě se zkrátka stávají významným hráčem v internetovém prodeji.

Facebook - ilustrační foto

Účelem sociální sítě je nalákat a propojit co nejvíce lidí. To je výborná příležitost pro podnikatele. Ti se jednoduše napojí na už vytvořené uzly uživatelů a osloví je se svojí nabídkou.

Poraďte se s přáteli, než si něco koupíte

Například jen na Facebooku prezentuje zboží a služby více než 1,5 milionu firem a 20 milionů spotřebitelů denně "lajkuje" jejich nabídky. Má to však i další výhodu - lidé na svých profilech sdílejí zkušenosti, názory a informace o nejrůznějších výrobcích, službách nebo značkách.

Přesně na principu vzájemné výměny názorů fungují sítě jako Honk.com nebo CarGurus.com. Jejich uživatelé mají jedno společné – obdivují auta a rádi se o nich baví. CarGurus má 600 tisíc uživatelů, kteří vkládají názory, popisy a informace o slevách – vše se týká automobilů. Takové informace uživatelé sdílejí v konverzacích, které mohou uživatele nasměrovat k tomu pravému automobilu.

Nebo si jen něco půjčete

Kromě rady "kde nakupovat" se lze na sociální sítě obrátit i s žádostí o půjčky, a to čehokoli. Například BookMooch.com je stránka, která spojuje milovníky knih, kteří jsou ochotni své reference, ale i přímo knihy sdílet s ostatními. Místo toho, aby vás poslali do knihkupectví pro oblíbený titul, nabídnou vám, že vám ho výměnou za jinou zajímavou knihu půjčí.

Stejně to funguje i na síti Freecycle.com. Tady si můžete půjčit téměř cokoli, pokud to někdo ve vašem okolí nabízí. Kromě bezplatných výpůjček na sociálních médiích najdete i dobré rady.

  • 1
  • 2
reklama
reklama