Dámské kalhotky popírají recesi. Už léta

| Tomáš Poděbrad

Na Investičním webu jste se mohli přesvědčit o tom, že existuje celá řada podivných ekonomických indikátorů. Patří mezi ně i index sexy servírek nebo index mužského spodního prádla. Ten si zamiloval dokonce i bývalý šéf Fedu Alan Greenspan. Teď vám nabízíme další, ještě ne příliš známý index - index ženského spodního prádla. Ten totiž vyvrací "povídačky" o pánských trenkách.

Index dámského spodního prádla

Teorie indexu mužského spodního prádla je jednoduchá. V těžkém ekonomickém období muži více spoří. To se projevuje i na jejich spodním prádle, tak často ho nekupují, jeho cena jde tedy dolů.

Jak rozeznat krizi a hospodářský růst? 15 nejdivnějších ekonomických indikátorů

Index ženského spodního prádla ale upozorňuje na zcela odlišný jev. Jak je vidět na grafu, ženy mají v průběhu ekonomické krize tendenci nakupovat nové spodní prádlo víc než kdy dříve. Od prosince 2007 tak ceny spodního prádla vzrostly o 32,5 procenta.

Bezpečně tak překonaly celkový index spotřebitelských cen i ceny dámského oblečení.

Analytici si tento jev nedokáží vysvětlit. Ceny bavlny totiž ve stejném období klesly.

Index ženského spodního prádla je tak velice podobný indexu rtěnek. Ten totiž naznačuje, že jsou ženy ochotny utrácet více za kosmetiku než za drahé značkové modní doplňky.

Stejně je tomu tedy i u dámského spodního prádla. Drahé podprsenky a kalhotky jsou žádanější než drahé kabelky. Z tohoto trendu by měly těžit firmy jako Victoria's Secret a další.

Zdroj: Business Insider

reklama
reklama