S upřímností nejdál dojdeš. 7 (ne)ekonomických výhod říkání pravdy

| redakce

Reklama nás obklopuje. Je všude – ve výlohách, na billboardech, v metru, na cereáliích, které snídáme. Nelze se jí zbavit. Bez některých výrobků zkrátka prý už nemůžeme žít. Jiné produkty, třeba Coca-Cola, nám zajistí skvělé kamarády a lepší život.

Alespoň to vyplývá z reklamy na Coca-Colu.

Krása, co? Ale všichni tušíme, že nám lok sladké limonády život nezmění. Reklama překrucuje fakta. A podobně to funguje, když si model firem vezmeme za svůj a rozjedeme osobní kampaň. Prezentujeme se jako superúspěšní lidé a doufáme, že nám to okolí uvěří. Pak se ocitneme v bezpečí své lži, schovaní za to, čím bychom chtěli být, ale nemáme na to předpoklady, vůli nebo odvahu.

Co se ovšem stane, když se rozhodneme vydat opačnou cestou, tedy odhalit světu své pravé já, skutečné názory, své neúspěchy?

Lidé se s vámi přestanou bavit

Pokud se vydáte cestou naprosté čestnosti a upřímnosti, je možné, že se s vámi přestane bavit rodina. Mohou se k ní přidat i přátelé. Kolegové se vám také budou vyhýbat. Vaše sociální síť se změní a posune.

Ani s upřímností by se to nemělo přehánět. Trefné je Buddhovo motto: "Ujistěte se předtím, během toho, ale i poté, co někomu něco řeknete, že ho neraníte." Nemůžete se však kontrolovat neustále, dříve nebo později proto někoho urazíte.

reklama
reklama