Prodeje po dobrých zprávách: Proč ani skvělý zisk někdy neodvrátí výprodej titulu?

| Andrej Rády

Většina firem z indexu S&P 500 už odreportovala své výsledky za 1. kvartál. A více než 70 % z nich překonalo odhady trhu. Přesto se některé velké firmy nevyhnuly výprodeji svých akcií přímo ve dnech, kdy oznámily dobrá hospodářská čísla. Jak k takovým "nečekaným" poklesům může dojít?

Pokles na trzích

Odhady: Klíčové slovo

Akcie ve Spojených státech za necelý rok posílily o více než 70 %. Firmám se daří zvyšovat zisky, ačkoli se americká ekonomika dále potýká s vážnými problémy - vysokou nezaměstnaností, zadlužením, deficitem rozpočtu a podobně. Ekonomické oživení je ovšem nezpochybnitelnou skutečností.

Analytici jsou často zdrženliví ve svých odhadech, nechávají prostor pro překonání výsledkových očekávání, ale přitom jsou mnohdy přesvědčeni, že výsledky budou lepší.

Když pak velké štiky jako Google, JPMorgan nebo Intel překonají odhady trhu, odborníci v zásadě nejsou překvapeni, dokonce mohou být zklamaní mírou pozitivního "překvapení".

Důvodů pro prodeje při dobrých zprávách může být více:

1. Celý trh klesá

Pokud se na trhu objeví nějaká negativní zpráva a investoři plošně vyprodávají, jen výjimečně nějaká konkrétní korporátní událost dokáže trh "porazit" a zajistit titulu růst.

2. Vybírání zisků

Nezřídka dochází k situaci, kdy investoři v očekávání dobrých výsledků vyženou cenu akcií firmy nahoru a dosáhnou svých cílových cen. A na vysokých cenách může být nastavena celá řada automatických příkazů. Realizace zisků tak může zapříčinit výprodej i té nejúspěšnější firmy, alespoň krátkodobý.

3. Struktura výsledků

Někdy nestačí skvělé číslo v kolonce čistého zisku. Může být totiž ovlivněn jednorázovými položkami nebo úsporami na straně nákladů. Vysoký zisk při překvapivě nízkých tržbách může být negativním signálem pro akcie.

  • 1
  • 2
reklama
reklama