Končí zlatá horečka? Inzeráty napoví

| Akcieatrhy.cz

Mediální trh žije z reklamy. Bez reklamních příjmů mediální periodikum zkrachuje během pár měsíců. Příjmy od předplatitelů stačí s bídou na provoz redakce, a to jen za podmínky, že ji tvoří pouze šéfredaktor a jeho asistentka. Je zřejmé, že hlavní příjmy plynou z inzerátů. Inzeráty něco stojí. Inzerent musí vydat peníze a očekává, že za to něco dostane.

Nákup zlata - ilustrační foto

Pokaždé, když vzniká nákupní horečka, začíná to nenápadně. Nejprve vznikne z nějakého důvodu poptávka. Polehounku, pomalinku začne růst cena. Specialisté, kteří investici sledují, zavětří a rozhodnou se vstoupit do obchodů se spekulací na budoucí vzrůst ceny. Šíří se šeptanda o výhodné investici a do spekulací vstupuje větší množství profesionálů, kteří cítí obchodní příležitost.

Ve chvíli, kdy profesionálové mají v obchodě své peníze, jsou osobně zainteresováni na růstu ceny. Tyto informace začnou dávat dál, například přátelům na golfu, klientům a známým. Vyvolaný zájem způsobí další růst ceny.

Nyní se už o investici začíná mluvit i v ekonomickém tisku. Situace začíná přitahovat drobné investory - a cena dál roste. Investiční firmy zabývající se zprostředkováním toto množství potenciálních zájemců nenechává v klidu a začnou tuto investiční příležitosti nabízet. Objevují se první zprávy v normálním tisku a sdělovacích prostředcích. Začíná se o tom mluvit veřejně. V televizi se objeví informace, že investice dosáhla historicky nejvyšší ceny. Analytici se předhánějí v odhadech budoucího růstu.

V tuto chvíli se o investici začíná bavit celá veřejnost. Taxikáři dávají doporučením svým pasažérům, kadeřnice doporučují nákup svým zákaznicím, chápajícím začíná být naprosto zřejmé, že něco je špatně.

Investiční společnosti, které živí provize, se snaží využít nastalé situace a pomocí inzerátů zvýšit počet obchodů, a tím i svoje zisky. Inzeráty se běžně k nabízení investic nepoužívají, protože jsou drahé, ale teď je ta chvíle, kdy se to bohatě vyplácí.

Ve chvíli, kdy se v tisku a na billboardech objeví inzeráty, nastává chvíle prozření. Investiční příležitost je u konce.

  • 1
  • 2
reklama
reklama