Co se může Wall Street naučit od pornoprůmyslu?

| redakce

Videokazety s pornem jsou minulostí. Dokonce ani na kamenné prodejny s erotickými pomůckami už nenarazíte ve velkých městech na každém rohu. Co se děje? Zaniká snad erotický a pornoprůmysl? Ani omylem, jen se přestěhoval na internet!

Sex - ilustrační foto

Pornoprůmysl naopak zažívá boom. Dnes může porno natočit a dát ho na internet každý. Stačí mít webkameru a (dámy prominou) holý zadek (a většinou i předek). Pornoprůmysl zkrátka změnil obchodní model. Místo toho, aby se prodávaly nosiče s pornofilmy, zaměřuje se spíše na erotický "hardware" – na věci, které skutečně letí. Nebojí se ani dosud neprobádaných oblastí a proniká na rychle rostoucí trh produktů pro ženy.

Pronájem prostor pro sexshopy je také trochu přežitek. Lidé si kupují porno daleko diskrétnější cestou – prostřednictvím zásilkové služby.

Co se stalo? Technologická revoluce!

Konkrétně její odnož: internetová revoluce v maloobchodě. Každý, kdo pracuje s jakýmkoli druhem informací, dříve nebo později zpozoruje, že svůj byznys musí buď velmi rychle zdigitalizovat a přizpůsobit moderním (internetovým) potřebám zákazníků, nebo může rovnou začít s jeho likvidací. Stejně jako se této revoluci zatím (marně) brání filmový a nahrávací průmysl, odolávají jí i velké zkostnatělé banky.

Porno pro bankéře

Ve stejnojmenné knize (Porn for Bankers) Hans Eysink Smeets poukazuje na to, že banky by svůj byznys model měly také velmi rychle změnit, protože jim ostatní firmy začínají šlapat na paty. Díky internetu může například retailové bankovnictví dělat Apple nebo IKEA, která má již dnes v několika zemích bankovní licenci. V Evropě již mnoho firem využívá platforem podobných crowdsourcingu k navýšení kapitálu pro projekty.

Online porno: Populárnější weby aby zadavatel reklamy pohledal Online porno: Populárnější weby aby zadavatel reklamy pohledal Odborníci z ExtremeTech se nedávno zabývali otázkou, která zajímá nejednoho internetového marketéra i běžného konzumenta: ...

  • 1
  • 2
reklama
reklama