Jak používá LinkedIn manažer, který shání práci?

| Andrej Rády

Sociální síť LinkedIn se stala pro mnohé manažery startovním blokem při hledání nové práce. A šéfové HR oddělení si na této síti, ale i jinde na internetu mohou kteréhokoli kandidáta řádně prolustrovat. Podle informací samotného LinkedInu mají svůj profil založeny zhruba tři miliony finančních profesionálů.

Jak by neměl vypadat profil na LinkedInu

Samotný profil ovšem nestačí. Ten, kdo hledá nové manažery do své firmy, nemá čas na tři miliony profilů. Je potřeba zaujmout.

Tisková mluvčí společnosti LinkedIn Lindsey Pollaková jmenuje čtyři základní pravidla, která má mít profil manažera, který chce zaujmout.

1. Vymazlete si profil

Snažte se mít vyplněných 100 procent informací. Majitelé kompletních profilů mají statisticky o 40 procent větší šanci, že budou osloveni. A inspirujte se úspěšnými manažery, kteří mají svůj veřejný profil na této síti.

2. Vybírejte si, koho oslovíte

Lidé si myslí, že je potřeba informace o sobě dostat k co největšímu počtu nových, neznámých lidí. Ale pozor – HR oddělení se sice snaží nepřehlédnout zrnka mezi plevami, ale jinak vnímají vaše opakované pozvánky na svůj profil stejně, jako vy nabídky kasin a viagry ve své emailové schránce.

Oslovujte tedy spíše firmy a lidi, se kterými máte společné kontakty. A přes ně se dostávejte i k lidem z firem, v nichž byste případně chtěli zakotvit. Pokud nereagují přímo na LinkedInu, zkuste osobnější email nebo telefonát. Je to o komunikaci, netvařte se překvapeně.

3. Nezapomínejte na "netiketu"

Vždy upravujte v pozvánkách automaticky generované texty. Nejste roboti, když se bavíte na večírku, tak se tak nechovejte ani na internetu.

LinkedIn ani jiná sociální a pracovní síť nemůže ani nechce nahradit všechny fáze hledání nového zaměstnání. Proto neposílejte své informace v mnohastránkových souborech. LinkedIn je ideální pro první kontakt a sdělení základních informací, podrobnější výlevy si případně nechte na osobní setkání.

  • 1
  • 2
reklama
reklama