Začínáte podnikat? Chovejte se, jako když...

| Tomáš Kriebel

"Fake it till you make it" je technika, která se používá pro posílení sebedůvěry nebo při boji s různými závislostmi. Je také hojně využívána začínajícími podnikateli. Princip je založen na pozitivním myšlení – podnikatel se chová tak, jako by jeho firma byla na vyšší úrovni, než odpovídá skutečnosti, například si pořídí kvalitnější webové stránky, než je pro firmu jeho velikosti běžné. Díky tomu upoutá pozornost zákazníků, kteří by ho jinak ignorovali, a jeho podnikání tak může růst.

Mladí manažeři - ilustrační foto

Technika bývá často špatně pochopena. Cílem není zneužití důvěry a peněz zákazníků, ale realizace projektů, na které by standardními postupy podnikatel nedosáhl.

MLUVTE O SVÉM PODNIKÁNÍ V MNOŽNÉM ČÍSLE

Přestože jste jediným zaměstnancem své firmy, používejte MY místo JÁ. Bude to budit dojem, že je vaše společnost větší. Není nic špatného na tom, když chod celé firmy zvládnete sami, ale potenciální klienti se budou cítit lépe, když budou své peníze svěřovat "většímu" podniku. Například na webových stránkách používejte "nabízíme", "zajišťujeme", "naší politikou je" a podobně.

POŘIĎTE SI ASISTENTKU

Nemůžete-li si dovolit platit nikoho na stálý úvazek, zaměstnejte brigádnici, angažujte někoho z rodiny, nebo to můžete jen opatrně předstírat. Vypadá seriózněji, když asistentka odpovídá na dotazy, vyřizuje korespondenci a sjednává schůzky. Jen pečlivě hlídejte pracovní dobu, aby "asistentka" nerozesílala e-maily po půlnoci.

POUŽÍVEJTE P.O. BOX MÍSTO SOUKROMÉ ADRESY

Pokud se zabýváte přepravou zboží, je to pro vás zásadní volba. Zaprvé si zachováte soukromí, a zadruhé nebude vaše podnikání vypadat úsporně a lokálně, když použijete anonymní P.O. BOX. Malá lokální firma jistě vzbuzuje sympatie, ale zřejmě s ní nezískáte důvěru větších firem, které vám mohou nabídnout lukrativní zakázky.

8 nejčastějších finančních chyb začínajících podnikatelů

  • 1
  • 2
reklama
reklama