Jak nejlépe motivovat zaměstnance? 7 jednoduchých přístupů

| Tomáš Kriebel

Marketing a strategické plánování bývají v popředí zájmu většiny firem. Ovšem pouze dobře motivovaní zaměstnanci pomohou společnostem naplňovat cíle společnosti. Základními pilíři motivace jsou ocenění práce, respekt a, ano, i trocha lásky. Dopřejte zaměstnancům pocit, že je jejich práce smysluplná a její výsledky pro firmu zásadní. Jejich ochota pracovat nad rámec povinností se výrazně zlepší.

Efektivní práce - ilustrační foto

PŘEDSTAVTE SE OSOBNĚ

Využijte efektu prvního dojmu. Když je do vaší firmy přijímán nový zaměstnanec, osobně se představte při první příležitosti. Zeptejte se, jaké jsou jeho zájmy a jaké má plány na víkend. Bude se cítit jako konkrétní osoba, ne jako anonymní pracovník. Je to první krok k budování firemní loajality.

UJISTĚTE ZAMĚSTNANCE, ŽE JSOU JEJICH ZNALOSTI A ZKUŠENOSTI POTŘEBNÉ

Každý zaměstnanec, i když vykonává nejjednodušší činnost, musí mít pocit, že je smysluplná a prospěšná. Pokud tento pocit mít nebude, stane se z něj robot, který se nestará o výsledky své práce. Vysvětlujte svým pracovníkům, že jsou jejich dílčí činnosti nezbytné pro fungování firmy jako celku.

ZAPOJTE PRACOVNÍKY DO FUNGOVÁNÍ FIRMY

Čím více budou zaměstnanci spjati s firmou, tím usilovněji pro ni budou pracovat. Je dobré zapojit zaměstnance do rozhodovacích a plánovacích procesů a zjišťovat jejich názor na klíčové události v životě firmy. Zaměstnanec, který se cítí být vlastníkem firmy, nemá problém dokončovat projekty po pracovní době. Jedná se přece o jeho firmu.

8 věcí, za něž vás vyhodí i nejmilejší šéf

  • 1
  • 2
reklama
reklama