6 tipů pro zvládnutí práce z domova

| Tomáš Kriebel

Děti se vám pletou pod nohama, partner neustále vyrušuje a telefon otravně vyzvání. Přátelé si na vás vzpomenou vždy v tu nejhorší dobu. Máte pocit, že práce z domova a rodina nejdou dohromady? Stačí dodržovat pár základních pravidel a nebudete se cítit provinile, že upřednostňujete práci, nebo naopak rodinu.

Práce doma - ilustrační foto

Začněte plánovat

Vezměte si kalendář a můžete začít. Nejdřív vyplňte rodinné povinnosti a aktivity. Tenhle postup vám zajistí, že se váš život nebude točit okolo práce.

Budete pracovat ve volných chvílích. Při plánování buďte realističtí a vyčleňte si dostatek času na všechny činnosti.

Najděte prázdná místa

Až do kalendáře vyplníte všechny své domácí povinnosti, uvidíte prázdné bloky, které můžete věnovat práci. Nyní máte jasný přehled, zda máte dostatek času pro svou práci, nebo budete muset rozvrh poupravit.

Uvědomte si, že všechny domácí práce nemusíte dělat vy. Můžete si najmout pomocnici nebo pomocníka. Získáte čas navíc na práci, takže vyděláte více peněz.

Zvláštní pozornost věnujte svým pracovním návykům. Někdo je například produktivnější v ranních hodinách a odpoledne podléhá únavě. V tom případě si naplánujte na dopoledne důležité a náročné úkoly a na odpoledne jen nenáročnou a rutinní práci.

Předvídejte nepředvídatelné

Základní Murphyho zákon zní: "Cokoli se může pokazit, pokazí se." Proto si v diáři vyčleňte každý den jednu hodinu na nepředvídatelné záležitosti. Tento čas zajistí, že se vám nerozpadne denní rozvrh při prvním nečekaném problému, zpoždění či přerušení.

Pokud se vám nic nečekaného nepřihodí, získáváte hodinu, kterou můžete využít, jak uznáte za vhodné.

Jak začít podnikat? Vezměte si příklad z Lady Gaga

  • 1
  • 2
reklama
reklama