7 způsobů, jak zvednout produktivitu ve vaší firmě

| redakce

Firmy se v současnosti musejí přizpůsobovat velkým změnám. Aby management zvedl produktivitu svých zaměstnanců, musí být flexibilní a inovativní. Jak na to? Máme pro vás 7 tipů.

Laxní zaměstnanec - ilustrační foto

"Když je pracovní morálka vysoká, roste produktivita, pokud je tomu naopak, firma si jen stěží udrží schopné zaměstnance," říká Morgan Norman, zakladatel a šéf poradenské platformy WorkSimple, která pomáhá manažerům najít způsoby, jak zlepšit výkonnost svých zaměstnanců. "Základem je komunikace - usnadňuje spolupráci, zpětnou vazbu a včasnou identifikaci případných problémů."

1. Zaměstnanci musejí mít jasno, co po nich chcete

Podřízení musejí nabýt dojmu, že se svým šéfem mohou diskutovat o čemkoli, a to včetně negativních zpráv. Pokud své zaměstnance neobeznámíte s organizačními změnami a obměnami týmu a nestanovíte jasně, co od nich požadujete, neočekávejte, že bude vaše firma šlapat jako hodinky. Nesmí se stát, že jim nečekaně vmetete do tváře, že se ubírají špatným směrem. Buďte pro své zaměstnance čitelní.

2. Víte, jak pracují?

Úkolem manažera je ubezpečit se o tom, že jsou všichni členové týmu maximálně produktivní, i za cenu toho, že by měl zacházet s každým trochu jinak. Čím pružnější bude váš manažerský styl, tím efektivněji budou vaši zaměstnanci vykonávat své úkoly.

"Pokud zaměstnanci pracují lépe ve skupinách s flexibilním pracovním rozvrhem, nebraňte jim. Když jsou naopak spíše samotářští, rovněž to respektujte. Netlačte je do násilných změn, utrpěla by jejich produktivita," varuje Norman.

3. Zpětná vazba v reálném čase

Místo ročních reportů chtějí zaměstnanci zpětnou vazbu hned, především ti mladší. Zpětná vazba jim pomáhá lépe zvládat jejich individuální cíle. Potřebují odpovědi na své otázky teď hned, když jsou aktuální. Nečekejte na konec čtvrtletí nebo roku, abyste shrnuli jejich výkonnost a konzultovali s nimi, co bude dál.

4. Podporujte jejich silné stránky

Pokud máte talentovaného zaměstnance, který umí prodat své vědomosti během prezentací, nenechte ho sedět v koutě a zpracovávat analýzy. Využijte jeho předností. Věřte, že i jeho začne práce více bavit.

Pokud zaměstnanec dělá svoji práci rád, promítne se to i na lepších výsledcích. Využijte specifické dovednosti svých zaměstnanců, bude to mít přínos pro celou vaši firmu.

Proč se v recesi mají bát o místo ti nejlepší? Proč se v recesi mají bát o místo ti nejlepší? Jako by to bylo postavené na hlavu! Podle nové studie Andrease Muellera z Kolumbijské univerzity ...

  • 1
  • 2
reklama
reklama