V práci držte své emoce na uzdě!

| redakce

V práci trávíme hodně času, a tak není divu, že nad sebou občas můžeme ztratit kontrolu. Jak nejlépe urovnat situaci, když se něco takového přihodí?

Pláč v práci

Přestože v práci vládne přátelská atmosféra a máte s kolegy vztah spíše jako s přáteli, je potřeba mít na paměti, že se stále nacházíte v profesionálním prostředí. Své emoce držte za každou cenu na uzdě.

Emocionální nákaza

Psychologové zjistili, že když se lidé v práci setkají se silně emotivním chováním, mají tendenci ho napodobovat. "Výstup" jednoho zaměstnance tak může mít dopad na chování celého kolektivu. Profesor managementu na Wharton School na univerzitě v Pensylvánii Sigal Barsade má pro tento jev i označení - "emocionální nákaza".

Když se stane, že přijdete do práce s nervy na pochodu, protože se s vámi například večer předtím rozešel přítel, a zničehonic se rozpláčete před svými kolegy, nejhorší cestou je nechat událost bez vysvětlení a tvářit se "jakoby nic" poté, co se vrátíte s rozmazaným make-upem a červenýma očima z toalety.

Vysvětlete věc dříve, než to po vás bude chtít váš šéf

V případě, že se náhodou necháte strhnout k přehnaným emocím, uznejte před svými kolegy chybu. Řekněte, že si jste vědomi, že bylo vaše chování nepatřičné, a ujistěte se, že lidé kolem pochopili, co vás k němu vedlo. Především podejte vysvětlení sami od sebe, nečekejte na to, až si vás k sobě zavolá šéf.

Jak nepřijít o práci? Kolegové nejsou kamarádi Jak nepřijít o práci? Kolegové nejsou kamarádi Dlouhé hodiny strávené s kolegy, mnohdy na pár metrech čtverečních, vedou k vytváření bližších vazeb ...

  • 1
  • 2
reklama
reklama