Buďte letos lepším šéfem své firmy

| redakce

Pokud můžeme hádat, bylo alespoň některé z vašich letošních novoročních předsevzetí, že začnete hubnout, přestanete kouřit nebo začnete chodit do fitness centra. Ale nejpozději do konce ledna vezmou všechna předsevzetí zasvé. Když se už nemusíte trápit s hubnutím nebo odvykáním kouření, proč si nezadat velký úkol být lepším manažerem? Jak na to, aby to s ním nedopadlo stejně jako se všemi novoročními sliby?

Šéf

Zakažte si tlačítko "odpovědět všem"

Tlačítko "odpovědět všem" by mělo být zapovězeno. Jen občasný "klik" vede k zahlcení schránky řetězci zpráv. Toto tlačítko je odpovědné za mnoho stresu a špatnou náladu. Ušetřete si čas a trápení a mailové schránky ve vaší firmě volby "odpovědět všem" navždy zbavte.

Věřte, že společnosti, které razí strategii "anti-reply-all" už několik let, jsou efektivnější a jejich manažeři mají větší klid. Výběr pouze nejdůležitějších zpráv šetří nejen čas, ale i místo v mailu!

Stanovte si zdánlivě nedostupné cíle

Pro většinu z nás znamená doba strávená v zaměstnání "odvedenou práci". Není ale práce jako práce. Je rozdíl mezi věcmi, které už víte, jak máte dělat, a těmi, které vás nutí zdokonalovat se. Když přijde nový zaměstnanec, většinou se nějakou dobu zaškoluje, a tím se rapidně zlepšují jeho dovednosti. V určité chvíli se ale pokrok zastaví.

Určujte si cíle, které jsou mírně nad vaše současné schopnosti, vytvořte si seznam činností, které vás k tomuto cíli dovedou. Vystupte ze své komfortní zóny, i když to znamená námahu.

Síla přesvědčování

Je veřejným tajemstvím, že úspěšný manažer potřebuje umět své zaměstnance přesvědčit, aby začali něco dělat. Jak?

Zkuste jednoduchý trik, který zafungoval Stevu Martinovi, odborníkovi na behaviorální psychologii v konzultantské firmě Influence at Work. Během své praxe na úřadě zabývajícím se výběrem daní odhalil, že když v regionálních novinách proběhla zpráva typu "devět z deseti Britů platí daně v řádném termínu", v příslušném obvodu stoupl počet včasně platících. Vyzkoušejte něco na tento způsob i ve své firmě!

  • 1
  • 2
reklama
reklama