Jak ve firmě prosadit skvělý nápad

Jak ve firmě prosadit skvělý nápad

| Tomáš Beránek

Práce ve velkém kolektivu s sebou kromě nesporných výhod přináší i některé překážky. Zejména ti, kteří se snaží efektivně řešit problémy, neustále narážejí na potřebu přesvědčit ostatní, že právě jimi navrhované řešení je to nejlepší. Ať již před potřebou přesvědčit své kolegy stojíte, nebo ne, měli byste vědět, jak se na takovou situaci připravit.

1. Budujte si dobrou reputaci

Abyste eliminovali riziko, že na vaše nápady bude pohlíženo jako na "výmysly toho divnýho chlápka", musíte si neustále budovat dobré jméno. Pokud se chcete aktivně zapojovat do řešení problémů, musíte být na seznamu lidí, kterým celý kolektiv věří a s nimiž rád spolupracuje. Jsou nezbytné pozitivní pracovní vztahy s kolegy, nadřízenými a šéfem. Pokud si vysloužíte nálepku někoho, kdo ani v krizových okamžicích nepanikaří, ale naopak na pracoviště vnáší řád a klid, budou se vám vaše nápady prosazovat mnohem jednodušeji.

2. Cool nápad nestačí

Mají-li být vaše řešení všemi respektována, je potřeba, aby byla něco více než jen "cool nápadem". V okamžiku, kdy se firma ocitne v situaci, která ji denně stojí nemalou sumu peněz, je potřeba přijít s komplexním a dlouhodobým řešením, ne krátkodobou záplatou.

Než zaklepete na dveře svých nadřízených, zamyslete se nad svým nápadem ještě jednou. Vždy se ptejte sami sebe: "Co tento krok společnosti přinese? Bude možné z něj těžit dlouhodobě? Je vůbec možné vše realizovat? A kolik to bude stát?" Zároveň se do svých nápadů snažte zapojit co nejvíce čísel (prodeje, zisk, marže) a dalších aspektů (spokojenost zákazníků, konkurence a podobně).

3. Využijte video

Dobře odvedená práce s videem dokáže nahradit hodiny slovního přesvědčování. Promluvte si o svých nápadech s kolegy nebo zákazníky a jejich reakce si natočte. Divili byste se, ale i člověk z ulice vám může v mnohém pomoci. V práci navíc předložením videa prokážete, že se nebojíte vyvíjet iniciativu a že jste otevření nekonvenčním a alternativním metodám.

4. Proklepněte si své kolegy

Zjistěte si, kdo další z vašeho pracovního okolí vystupuje v roli inovátora a záchranného padáku v krizových okamžicích. Všímejte si těchto lidí a snažte se odpozorovat, jak se v krizových situacích chovají, jak své okolí přesvědčují o svých názorech a které z jejich nápadů uspěly. Připravte se také na to, že vždy nebudete na řešení složitých problémů stačit sami. Snažte se proto vysledovat, kdo z okolí je týmový hráč, a kdo naopak za každé situace hraje sólo.

5. Nebojte se požádat o radu

Jste zvyklí spolupracovat s konzultanty nebo pracovními poradci? Pokud ano, nebojte se jich zeptat, co si o vašem nápadu myslí. Zpětná vazba od někoho, kdo má sám přicházet s řešeními, dokáže vaše nápady dobře nasměrovat. Někdy chybí drobný krůček nebo na první pohled nepodstatná změna.

Děvky, bratrstva a mafie: Nejen vědci, ale i průmysl a firmy zapomínají na inovace Děvky, bratrstva a mafie: Nejen vědci, ale i průmysl a firmy zapomínají na inovace Prostitutky, bratrstva, mafie - i taková slova volí švýcarský profesor ekonomie Bruno Frey, když popisuje ... Proč vás kolegové nemají rádi? Proč vás kolegové nemají rádi? Pomlouvají vás kolegové v práci a vy si z toho děláte hlavu? Možná stačí změnit ...
reklama
reklama