Tržby Alibaby během Singles Day dosáhly 9,3 miliardy dolarů

| redakce

Tržby čínského internetového prodejce Alibaba v úterý dosáhly 9,3 miliardy dolarů. Od roku 2009 se 11. listopad "slaví" na internetových obchodech jako tzv. Singles Day (kvůli počtu jedniček v datu). Proti loňskému 11. listopadu se tržby firmy zvýšily o zhruba 60 %. Prudký nárůst prodeje dokládá sílu čínských spotřebitelů a rostoucí význam neoficiálního čínského svátku, z něhož letos Alibaba udělala celosvětový den zlevněných internetových nákupů.

Údaj o celkových úterních tržbách se na obří tabuli v rozlehlém kampusu Alibaby v Chang-čou už brzy během dne dostal nad loňskou hodnotu 35 miliard jüanů. Krátce po půlnoci tamního času skončil na 57,1 miliardy jüanů (206 miliard Kč).

Tzv. den nezadaných, inspirovaný čtyřmi jedničkami v datu, začali slavit v 90. letech čínští studenti jako domácí obdobu svátku svatého Valentýna. Během let začali jeho tržní potenciál u mládeže využívat internetoví prodejci. V roce 2009 prohlásila Alibaba tento den "nákupním svátkem" a o tři roky později si firma nechala registrovat čínské označení pro "dvojitou jedenáctku".

Letos firma přenesla čínský svátek na globální scénu a prodejci na jejích stránkách nabízeli výrazné slevy zákazníkům z více než 200 zemí světa. Podle Alibaby jde o největší 24hodinovou nákupní akci na světě.

Firma si udělala letos velkou reklamu v zahraničí díky mediálnímu zájmu o zářijový prodej jejích akcií na newyorské burze. Získala 25 miliard dolarů, což znamenalo největší primární emisi akcií ve světové historii.

Objem tržeb zvýšily přípravné iniciativy Alibaby a prodejců. Ti zákazníky lákali na slevy a přijímali objednávky na zlevněné zboží už od 15. října, zatímco v úterý už vesměs jen zpracovávali platby a odesílali zboží. "Nákupního svátku" se přes stránky Alibaby zúčastnilo kolem 27 tisíc prodejců. V roce 2009 nabízelo 11. listopadu na její stránce Tmall výrazné slevy jen 27 firem.

Nákupní akce se slevami v úterý pořádali i další velcí čínští internetoví prodejci, jako jsou JD.com, Suning Commerce Group nebo Yihaodian, který patří americkému maloobchodnímu gigantu Wal-Mart. Analytici jsou ale podle agentury Reuters přesvědčeni, že Alibaba bude nákupům bezkonkurenčně dominovat.

Tržby Alibaby za jednu hodinu překonaly 2 miliardy dolarů Tržby Alibaby za jednu hodinu překonaly 2 miliardy dolarů Tržby internetového prodejce Alibaba za první hodinu speciální akce k příležitosti Singles Day v úterý ...

Zdroj: ČTK, Bloomberg

reklama
reklama