Kofola ČeskoSlovensko prodala 1,5 milionu akcií při ceně 510 Kč za kus, obchodovat se s nimi začne ve středu

| redakce

Nápojářská skupina Kofola ČeskoSlovensko v rámci veřejné nabídky svých akcií prodala celkem 1,5 milionu cenných papírů při ceně 510 Kč za kus. Stávající investor CED Group (Enterprise Investors) prodává 1,225 milionu stávajících akcií, zbylých 275 tisíc akcií firma nově vydává.

"Byla to fuška, ale nakonec se to podařilo," říká Jannis Samaras, generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko.

S ohledem na dosaženou cenu akcií se stávající akcionář CED Group rozhodl prodat 1,225 milionu akcií, takřka o polovinu více, než zamýšlel před oznámením nabídky. Objednávky institucionálních investorů nad prodávaný objem akcií byly kráceny. Free float by měl činit zhruba 6,73 %.

Společnost Kofola už dříve oznámila, že stojí o účast retailových investorů a je velmi potěšena jejich značným zájmem. Objem akcií, který byl jimi objednán, je více než 250 tisíc kusů, a společnost tak rozhodla objednávky nekrátit a uspokojit je v plné výši.

Rozpětí nabídkové ceny bylo stanoveno na 500 až 650 korun. Firma původně plánovala prodat nejvýše 1,1 milionu akcií, z toho 275 tisíc akcií mělo být vydáno nově. CED Group se však nakonec rozhodla, že původní nabídku prodeje 825 tisíc stávajících akcií rozšíří až na 1,9 milionu stávajících akcií. Uvedla přitom, že bude záležet na ceně, kterou budou investoři ochotni za akcie zaplatit. Celkem tak Kofola mohla prodat až 2,175 milionu akcií.

IPO Kofoly na pražské burze: Vše na jednom místě IPO Kofoly na pražské burze: Vše na jednom místě V prvním prosincovém týdnu se na pražské burze začne obchodovat s nově upsanými akciemi společnosti ...

Skupině Kofola letos vzrostl za tři čtvrtletí prodej meziročně o 16,3 % na 5,56 miliardy korun. Jde o nejlepší výsledek skupiny. Má osm výrobních závodů, působí v Polsku, ČR, na Slovensku, ve Slovinsku a v Rusku. Zaměstnává 2 300 lidí, z toho zhruba 700 v Česku. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Většinovým vlastníkem Kofoly je společnost KSM Investment, která patří rodině Samarasů, jež značku Kofola po roce 1990 oživila.

Zdroj: Kofola, ČTK

reklama
reklama